11 sept 2022 Dag 16

11 september 2022 - Larvik, Noorwegen

Heerlijk vertoeft in de Airbnb, wel een beetje benauwd ondanks het raam open , maar ben wellicht meer buitenlucht gewend :-) Kwart voor negen was ik op stap en fietste door een vrijwel lege stad naar de route. Doel was een camping bij Larvik, Gon camping. Deze was nog open. Een ritje van ongeveer 55 km, dus lekker rustig gefietst. Geen haast geen stress. Onderweg zou ik Gea ergens treffen om bij te kletsen en indien mogelijk haar uitgezochte routes op mijn GPS te zetten zodat ik ze makkelijker kan nafietsen. Zie verhaal dag 14. Het eerste deel ging via een vrijliggend fietspad langs een grote weg. Beetje saai maar gelukkig niet zo veel auto's dus redelijk rustig. Later richting Sandefjord ging de route over een kleine weg en kwamen er mooie uitzichten over velden en over het fjord. In Sandefjord geluncht bij de jachthaven en daar was ook een soort van houtbewerkingsdemonstratie om op ambachtelijke wijze te laten zien hoe ze vroeger planken maakten voor de Viking schepen. Alleen vandaag niet, jammer dat had ik wel willen zien. Onderweg contact gehouden met Gea en uiteindelijk elkaar getroffen op de camping in Larvik. Daar bijgekletst over de routes, haar werk als routemaker en fietsen + kamperen in het algemeen. Morgenmiddag en dinsdag wordt er slecht weer voorspeld en daarna weer droge dagen. Ik zoek dan een camping op waar ik voor 2 nachten een Hytte (hut) kan huren. Zal geen lange etappe worden verwacht ik. Hoe daarna verder weet ik nog niet, ga ik eens bekijken de komende dagen. Net kwamen hier nog verschillende veerboten voorbij van / naar Hirthals DK. En nog een paar mooie foto's kunnen maken van een ondergaande zon. Oh ja, lijkt hier wel een Nederlandse enclave...3 vakantiefietsers en 2 campers uit NL op dit veldje....