18 sept 2022 Dag 23

18 september 2022 - Trøe, Noorwegen

Het was gisteravond behoorlijk fris met de stevige wind die vanaf zee kwam, dus vroeg de tent in en lekker in de warme slaapzak. Weer goed geslapen, in slaap gevallen terwijl ik nog luisterde naar een podcast. Rustig opgepakt en ontbeten. Grote vraag vandaag :waar ga ik slapen vannacht. Ik wil graag proberen om ergens een wildkampeerplekkie te krijgen en mocht dat niet lukken dan maar vragen om bij mensen in de tuin oid te mogen slapen. De meeste supermarkten zijn dicht vandaag, in principe kan ik me redden maar een paar levensmiddelen erbij zou fijn zijn, maar zien of ik er nog een tegen kom die open is. Een gedeelte van de route ging over een onverhard bospad en hierin zaten pittige hellingen, de GPS gaf aan dat sommige 13 tot 17 % waren. Ik heb dan ook een paar keer de fiets omhoog moeten duwen ,maar dat viel soms ook zwaar vanwege de losse ondergrond. Maar de route was prachtig , had het niet willen missen en aan het eind zat nog een prima lunchplekje. Ik had toch nog een mini kruidenierswinkel gevonden die direct aan de route lag .Na wat boodschappen te hebben gedaan, gaan zoeken naar een plekje. Dat viel nog niet mee aan dit stukje kust, veel privégrond of landbouwgrond. Totdat ik een mooi plekje zag bij een kleine jachthaven. Ik zoeken naar een telefoonnummer maar niks hoor, ook via Google geen telefoonnummer kunnen vinden. Er stonden auto's dus wat te doen, wachten tot er mensen terug komen bij hun auto of ergens vragen. Maar weer terug naar waar wat huizen stonden maar helaas geen levende ziel te vinden. Weer terug naar de jachthaven, nog even gewacht en uiteindelijk maar door gefietst om te kijken of er verderop een plekje is. Iets verder stond een man de tuin te besproeien en ik dacht ik ga hem vragen of hij iets weet van de jachthaven, nee daar had hij geen telefoonnummer van maar ik mocht wel in zijn tuin staan op zijn mooi verzorgde grasmat. Geweldig natuurlijk en geen moment getwijfeld, doen dit! Hij heet Espen en leeft hier met zijn vader, ze hebben ieder een eigen huis. Hij heeft ook een aantal jaren in Maleisië gewerkt. Bij de jachthaven dacht ik een zalmkwekerij te zien liggen in het fjord maar Espen vertelde mij dat het een mosselkwekerij is. In deze streek is het water te warm voor zalm. Zalmkwekerijen zitten meer westelijk/noordelijk. Toilet kan ik gebruiken in zijn huis en eventueel stroom uit een kast in de tuin. Het weer was vandaag zonnig, hij scheen weer volop, heerlijk!

i morgen igjen, Gert

1. Dory Abrahamse:
    18 september 2022
    Wat een schitterend verhaal weer! En het ziet er onderweg echt heel mooi uit!
    Ik ga deze route onthouden voor volgend jaar..,
  2. Gert:
    18 september 2022
    Hoi Dort, het is niet exact de NSCR maar de aanlooproute naar Oslo voor het St Olafspad. Alleen heb ik hem andersom gefietst. Was een testfietser voor de maakster van deze route Gea van Viagaia.
  3. Inge:
    18 september 2022
    Zo fijn voor je dat het weer zo goed blijft. Dan is het uitzicht mooier, fijner fietsen, gewoon veel meer genieten. Nee als je zo'n dag als hier zou hebben (hele dag regen) , dan is alles veel minder aantrekkelijk lijkt me
  4. Wenda:
    18 september 2022
    Wat bijzonder dat je steeds weer een andere slaapplek vindt en dat mensen zo vriendelijk zijn dat je je tentje bij hun in de tuin mag zetten!
    Jij hebt duidelijk ander weer dan ik op de camping. Hier regent het al ongeveer 24 uur onafgebroken. Fijne laatste dagen!
  5. Herman:
    18 september 2022
    Prachtige omgeving, zonder massatoerisme. Mooie routes. En mooi weer, zo te zien.
    Hopelijk blijft het zo tot en met woensdag.
    Hilsener fra en drizzly Raalte