17 sept 2022 Dag 22

17 september 2022 - Fevik, Noorwegen

Ik heb weer prima geslapen, er was wat muziek in het stadje maar met oordopjes in lekker kunnen gaan slapen. Vandaag een soort van  rust/wacht dag. Woensdag gaat mijn ferry dus ben de dagen wat aan het verdelen in kleine etappes. Morgen wil ik weer een wildkampeerplekje zoeken en ook maandag is dat het plan in Kristiansand en daar weet ik al een plekje dankzij Gea. Vandaag de was gedaan, alles is weer schoon en ik kan er de komende dagen waarschijnlijk mee toe. Rustig ontbeten met uitzicht op zee, ook het zonnetje was er vanaf half tien bij. Toen kwam hij over de heuvel heen. Nog naar de supermarkt gelopen en de Nederlandse buurman kwam nog een praatje maken. Vanmiddag een wandeling gemaakt over de heuvels hier en het leidde naar verschillende verscholen baaitjes, erg mooi! Het was klauteren , goed kijken waar je je voeten neerzet en tweemaal moest je op een stukje jezelf vasthouden aan een touw. Met de fietsschoenen ging het net, gewoon extra opletten. Nou heb ik geen fietsschoenen zoals wielrijders maar het zijn mountainbike-fietsschoenen en daar kun je best nog wel goed op lopen. Vanmorgen was het lekker weer maar 's middags kwam de wind vanaf zee en door het koude water is het een stuk frisser, terwijl de zon nog volop schijnt. Ik heb nog eens zitten rekenen en ik zit nu op een daggemiddelde van 67 km per dag, had gecalculeerd op 70 maar heb tot nu toe niet de 4 tot 6 ingecalculeerde rustdagen opgenomen, slechts 2 volledige rustdagen heb ik gehad. Wel een aantal 'halve' rustdagen ivm de kortere afstanden tussen overnachtingsmogelijkheden. Vanaf Malmö had ik 22,5 dag aan fietsdagen beschikbaar min het aantal rustdagen van 4 tot 6. Bij dit aantal heb ik ook een paar dagen meegenomen als wachtdagen ivm vaartijden van de ferry's. Gezien de plek waar ik nu zit heb ik tijd genoeg. De beheerder van de camping moet ook nog langs komen want er zal toch betaald moeten gaan worden....ik moet hier contant betalen en ik heb toch niet voor niets moeite gedaan om te pinnen. Hoewel, ik zag later dat je hier in Fevik ook kunt pinnen :-) Straks eet ik couscous met een tortillasaus, banaan en 2, ja 2 yoghurt toetjes.

i morgen igjen, Gert

1. Toos:
    17 september 2022
    Het moet niet gekker worden...2 toetjes🙂.
    Geniet nog lekker van je laatste dagen in Noorwegen Gert. Want dat je ah genieten bent, dat is wel duidelijk.
    Groet, Toos
  2. Arnieke:
    17 september 2022
    Hoe lang doet de boot erover van Noorwegen naar Nederland?
  3. Gert:
    17 september 2022
    Deze rechtstreekse ferry naar Nederland vaart dit jaar voor het eerst en de overtocht duurt 15 uur en hij gaat altijd achter in de middag en dan kom je de volgende dag rond half tien aan
  4. Arnieke:
    17 september 2022
    Bedankt en een prettige reis
  5. Inge:
    17 september 2022
    Nou, als ik op de ticket kijk doet de boot er wel 18 uur over. 15.00 vertrek en om 8.30 aankomst..
    Geniet van je dagen nog!!!!! Xxxxx
  6. Inge:
    Sorry... 9 uur