16 sept 2022 Dag 21

16 september 2022 - Fevik, Noorwegen

Ik heb prima geslapen onder de overkapping. Ook was door deze overkapping de tent helemaal droog, altijd fijn. Er kwamen en komen wandelaars en joggers voorbij dit plekje en een enkele fietser, vanmorgen om 6 uur raasde er een fietser voorbij over het grintpad. Of ik daar wakker van ben geworden....weet ik niet, tegen die tijd wordt ik meestal wel wakker. Gezien de relatieve korte etappe vandaag heb ik rustig aangedaan, luxe ontbijtje bestaande uit muesli, blauwe bessen, banaan en krenten. Later bakkie koffie , de boel ingepakt en om half tien opgestapt. Eerst het meer rond om van de andere kant een foto te maken van dit plekje. Was nog even lastig vanwege een trap in het pad, zie foto. Maar is gelukt, de foto is genomen. Het begin van de route was nog mooi maar later echt uit het bos en langs stedelijk gebied, met name bij Arendal ,maar de route ging daar wel over een prima fietspad. Ik had daar ook voor het eerst weer wat langere, vlakke stukken. In Arendal zag ik nog een parkeergarage in de rotsen, zie foto. Het weer was  goed met een lekkere temperatuur om te fietsen. Na 40 km dan aangekomen op een van de weinige campings die nog open is, camping Bagatel in Fevik. Na dit weekend zijn ze dicht. De camping is nagenoeg leeg. Er staan hier ook Nederlanders met een camper, ze zijn vandaag aangekomen met de ferry uit Nederland in Kristiansand. Ze willen nog noordelijker in Noorwegen. En op het moment van schrijven komt er nog een NL camper aanrijden. Ik sta weer op een prachtige plekje direct aan de zee. Maar eens ervaren wat dat doet met de temperatuur vannacht. Er komt af en toe wat gespetter overtrekken. Je ziet het aankomen vanaf zee en met een minuutje is het ook weer weg.

velsmakende mat til senere, så sees vi i morgen! Gert

1. Inge:
    17 september 2022
    Geniet van je rustdag en de prachtige omgeving xxxx