12 sept 2022 Dag 17

12 september 2022 - Langesund, Noorwegen

Bewolking bij het opstaan, later vandaag voorspellen ze regen dus een Airbnb geboekt in Langesund. Dat moet te fietsen zijn. Nu sta ik onderweg op een heuvel mijn tent te laten drogen, deze was vanmorgen kletsnat. Hier is een windje en met een koffietje erbij is dat goed te doen. Afscheid genomen van Gea en Pieter de andere fietser en ieder gaat weer zijns weegs.... Gea zal ik waarschijnlijk weer zien op de Santos clubdag in oktober bij Santos in Nieuw-Vennep. Pieter kwam ik al weer snel tegen hij was de 'verkeerde' kant op gegaan (hij zou richting Oslo gaan) maar zocht een winkel waar hij eten kon halen. Hij maakt niets zelf en haalt alles onderweg en/of gaat eten in restaurants e.d. Mooi gefietst langs de waterkant in Larvik. Zag de speedferry naar Hirthals nog liggen. Veel mensen maken gebruik van deze verbinding. Ik moest afwijken van de hoofdroute omdat de veerboot van Helgeroa naar Langesund alleen in het zomerseizoen vaart. Dus testte ik de alternatieve route. Er lagen twee steengroeves aan deze weg en er werd gewerkt aan deze weg vandaar dat er best wel regelmatig een vrachtwagen voorbij kwam. Best wel even spannend als je vlak voor een helling zit, ik stop dan vaak als het kan in de berm, zodat de vrachtwagen niet hoeft te wachten, want dat doen ze zeker tot de chauffeur ziet dat de weg vrij is na de helling. Je merkt dat er meer stevige klimmetjes komen. Vooral als je door de stadjes gaat. Via Langangen, Porsgrunn, Brevik in Langesund aangekomen in de Airbnb van Holger. Kamer met eigen badkamer. Zijn huis ligt een een stille wijk op een helling en heeft prachtig zicht op de fjord. Vlak voor aankomst was er nog een supermarkt en nog even eten gehaald. De keuken mag ik ook gebruiken. Ook wassen hoort tot de mogelijkheden. Straks maar eens kijken waar ik morgen wil stoppen. Wordt het een camping, een shelter of wildkamperen..... Hangt een beetje af van het weer, het schijnt vanavond en vannacht te kunnen onweren met flink veel regen.....zegt Holger. Dagafstand 58 km. Totaal nu 1120 km

hilsen fra Norge, Gert

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Inge:
    12 september 2022
    Ja de voorspellingen bij jou vanavond en vannacht zijn niet best. Morgen, later in de ochtend moet het beter zijn.... Goed dat je nu hoog en droog zit.
    Prachtig uitzicht daar xxxxxxx
  2. Herman de Jong:
    12 september 2022
    Mooi verhaal en schitterende foto's!
    Noorwegen is een schitterend fietsland. 👍