10 sept 2022 Dag 15

10 september 2022 - Tønsberg, Noorwegen

Weer een nacht in het bos geslapen en het was geweldig. Zo stil en vredig en niet koud! Komt door een warmtefront dat deze nacht hierheen trok. Wel wakker geworden van getik op het tentdoek....bah regen. Maar goed, was voorspeld dus het ontbijten en inpakken even anders organiseren. Om half tien klaar voor vertrek. Na 10 km was ik bij de veerboot (nr 6) en deze zette mij gratis over naar Horten. Een overtocht van zo'n 25 min dacht ik. Het is net zo'n soort boot als naar Texel of Terschelling bv. De route ging door schilderachtige dorpjes langs de kust en af en toe ook door bos en dat was in deze weersomstandigheden niet zo fijn. De fiets, de tassen, mijn overschoenen en regenbroek waren echt helemaal vies. Toen ik eenmaal geregeld had waar ik vannacht zou overnachten heb ik gekeken naar een mogelijkheid om de boel af te spuiten en bij een jachthaven zag ik mensen aan het werk en daar even gevraagd, was geen probleem. Zo kon ik weer schoon maar nog wel nat weer op pad. Bij de lunch ben ik een uur bezig geweest om te kijken naar mogelijkheden om een stuga oid te huren voor deze nacht. Ik zat daarbij heerlijk droog onder een overkapping van een soort recreatieruimte ergens aan zee. Uiteindelijk gekozen voor een kamer via Airbnb in Tønsberg. Slechts 50km vandaag op de teller en dat is exclusief de km's van de overtocht. Eenmaal aangekomen bij het adres was er niemand thuis en dat moest wel want vanaf 15.00 uur mag je inchecken en natuurlijk was ik er na 15.00 uur. Maar goed geen probleem dacht ik, ff bellen met de verhuurder maar geen contact. Komt inmiddels de buurvrouw thuis zegt die ' oh de buurvrouw heb ik al heel lang niet gezien' Grrr heb ik dat. Afijn, nogmaals contact gezocht via telefoon, sms, Whatsapp, de site van Airbnb....niks niente nada. Buurvrouw ging maar eens bellen en ja hoor mevrouw pakt de telefoon nu wel op. Ik hoorde dat ze het hadden over Airbnb, Netherland en iets dat leek op fietsers. Buurvrouw gaf mij haar telefoon en zo had ik de verhuurster te pakken. Nee ze had niets ontvangen van Airbnb, maar ze vroeg wie ik was en hoe ik onderweg was en dat soort vragen. Ik gaf aan een bevestiging te hebben ontvangen van de verhuurster en toen was het oké. De sleutel kon ik vinden in de gieter onder de tuinbank. Ze kwam niet thuis dus het hele huis had ik tot mijn beschikking, geen gedeelde toilet, badkamer en kon ook nog in de keuken terecht. En dat voor 59 euro.... normaal 12 euro duurder maar ze gaf nu korting vanwege naseizoen. Lekker relax. Supermarkt in de buurt en dus maar even extra goed gegeten (zware boodschappen wat je anders niet koopt). Morgen maar ff kijken wat het weer doet.

god kveld, Gert

1. Dory Abrahamse:
    10 september 2022
    Mooi verhaal weer! En boffen dat de buurvrouw de verhuurster wel aan de telefoon kreeg.
    Mooie regeling dat voetgangers en fietsers gratis mogen overvaren.
  2. Herman:
    10 september 2022
    Na regen komt zonneschijn. En alles went, zelfs zonder tent.
    Nu je overgestoken bent zit je toch aan de Sandfjord?
  3. Gert:
    10 september 2022
    Geen idee Herman. Oversteek en en stuk dat ik nu fietste is het Oslofjord en dan noemen ze het deel dat meer bij Oslo ligt het binnenste en daar waar ik ben het buitenste deel. Wanneer ik in Google Maps Sandfjord invoer krijg ik geen hit. Wel Sandfjord maar dat is een plaats.
  4. Inge:
    10 september 2022
    Welke fjord het ook is. Prachtig is het daar wel!!!. Als ik die foto's zie. Zoooooo mooi!!!. Lekker even luxe slapen vannacht en vooral douchen en schone kleren. Verder blijf vooral genieten van alle natuurschoon