Korte etappe / halve rustdag.

23 mei 2015 - Mühlhausen, Duitsland

Za 23 mei Dag 14 korte etappe / halve rustdag
Vandaag een korte etappe van slechts 51 km naar camping Ludwigshof am See in Mühlhausen. Voor de liefhebbers die dit willen opzoeken via coördinaten: 48 25.840 en 010 55.011. Ik dacht als ik nu op de "normale" tijd vertrek dan ben ik er wellicht voor de middagsluiting ( meeste campings hebben een middagsluiting van gem.12 tot 15.00 uur ) Ik was er klokslag 12 uur na 2,5 uur fietsen. De Italiaanse dame van de receptie ontving mij erg vriendelijk, maar dat je hier vriendelijk ontvangen zou worden was al bekend, stond bij de beschrijving van de camping op de site van Hans Reitsma. De eerste 25 km had nog aardig wat klimmetjes daarna voornamelijk vlak of naar beneden. Ik heb kilometers lang over een voormalige spoorbaan gereden, een mooi traject.
Doordat ik zo vroeg hier ben heb ik een soort van halve rustdag.
Gisteren later op de avond kwam er nog een Amerikaan, heb hem helaas nauwelijks gesproken.
Halve rustdag.....
Kon ik mooi eens uitzoeken hoe het zit met wat ik onderweg vernomen heb over het feit dat het nu verboden is voor fietsers om de Arlbergpass op te fietsen vanwege de sluiting van de tunnel voor auto's
Je moet nu met bus of trein omhoog of erover. Je mag wel naar beneden fietsen.
Het klopte, staat nu ook op de site van Hans Reitsma.
Blij toe dat ik nu de nieuwe route gekozen heb.
Het is lekker weer hier, warm met af en toe een zonnetje, lekker genieten dus op de stoel voor de tent. De komende dagen zou het weer wisselvalliger worden.
Wat me opvalt onderweg, is dat er werkelijk overal van die sigaretten automaten langs de kant van de weg staan, heeft Duitsland geen anti rookbeleid ?
Morgen gaat het richting Dießen am Ammersee, een route van zo'n kleine 70 km denk ik.
Totaal gereden 948 km en zit nu op 456 m
Denk aan niets en fiets.
Groet Gert

1. Inge:
    23 mei 2015
    Denk aan niets ??? Oh..............
  2. Gert:
    Ach Inge, je moet het zien als een Zen uitspraak
  3. Arnieke:
    23 mei 2015
    Hoi Gert. Ik ben weer terug van vakantie, ik kon toen niet reageren op je verhalen maar Mily leesde ze voor. Ik vind het erg leuk om te volgen en jij bent een goede auteur. Veel succes met de rest.
  4. Sven:
    23 mei 2015
    Dat schiet al lekker op, morgen de duizend aantikken! Fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat. Ga zo door!
  5. Herman:
    23 mei 2015
    Al bijna in Oostenrijk! Klinkt ver weg. Zo te zien fiets je deze dagen in de buurt van de Lech. En die pass waar je heen gaat is bij Landeck? Je zegt niks over je bil, geen hinder van? Succes en plezier!
  6. Agnes:
    23 mei 2015
    Nou, je hebt die pijnlijke bil vannacht in ieder geval goed kunnen koelen! ;-)
    Je doet het geweldig hoor.
  7. Hans W:
    24 mei 2015
    Hoi Gert, ook wij zijn terug uit Spanje, terwijl jij lekker door bent gegaan. Hoop dat je goed weer blijft houden, want de kilometers zullen best gaan tellen. We blijven je volgen. Bon courage!
  8. Albert:
    24 mei 2015
    Gert zet hem op. Waarom smeer je uierzalf op je bil! Die moet op je uiers!