naar Mori / Loppio

31 mei 2015 - Loppio, Italië

Zon. 31 mei Dag 22 naar Mori/Loppio
Een speciale dag vandaag, Inge is nu ook in Italië en is goed aangekomen, we hadden regelmatig contact. Ik maakte me wel zorgen want er waren problemen op het spoor met de schipholtunnel en ze moest daarom dus vaak overstappen en zelfs een stuk met de bus, en dat met een zware koffer......
Ook had ik een aantal bijzondere ontmoetingen onderweg.
De weersberichten voor afgelopen nacht voorspelden onweer maar het heeft alleen maar wat gerommeld, 's nachts heeft het wel geregend.
Dus 's morgens de boel weer nat inpakken.
Het was ook de eerste nacht dat ik verkeer hoorde ondanks de oordopjes, alle vorige nachten geen last van gehad maar nu sliep ik ook pal aan de weg :-)
Bij het ontbijt voor mijn tentje hoorde ik nog een boel geronk om me heen, men genot denk ik van en utslaapdag.
Ik kon gelukkig nog broodjes scoren in het winkeltje van de camping en daarna op pad voor de rit richting Mori.
De eerste 50 km tot aan Trento was het een genot om op het mooie fietspad te fietsen, ik genoot om hier tussen de bergen te fietsen, de bergen die ik al zo vaak heb gezien vanuit de auto als we weer naar Italië gingen. Na Trento ging het fietspad korter langs de snelweg en zelfs
af en toe heel erg kort, zie foto.
Vanaf Trento stak de voorspelde zuidenwind op en deze had ik dus pal tegen. De laatse 30 km waren dan ook wat zwaarder en saaier.
In Trento heb ik in een parkje op een bankje in de schaduw mijn broodjes gesmeerd en opgegeten, trouwens langs het hele fietspad geen gebrek aan bankjes en zelfs is er bij een bankje soms een drinkwater tappunt, geweldig toch.
Onderweg kwam ik weer een wandelaar achterop die er niet uitzag alsof hij bezig was met zijn zondagse wandeling, ik omdraaien en een praatje begonnen. Het bleek Aad (een Hollander) te zijn en hij was bezig met zijn wandeltocht naar Rome, we hebben even gekletst over de route (hij liep een heel andere) en ik vertelde hem dat hij de tweede wandelaar is die naar Rome gaat die ik nu heb ontmoet, zie foto. Voor elke week dat hij onderweg is kerft hij een ring in zijn wandelstok.
Toen ik ging koffie drinken op een van de vele bankjes, stopte er een wielrenner, een Duitser, hij was onderweg van Köln naar Ravenna aan de Adriatische kust van Italië, vroeg mij van alles over mijn reis en vertelde dat hij nu acht dagen onderweg was. Hij had slechts een rugzakje om en overnachte in hotels e.d.
Ontmoeting drie was met een NL stel dat ik gisteren ook al achterop kwam, er was weer herkenning en na elkaar goede reis toegewenst te hebben fietste ik door.
Ik had wel het idee na Trento pas echt in Italië te zijn want vanaf die stad zijn alle Duitse teksten van de borden verdwenen. Ben aangekomen op camping l'Albero delle Mele in Loppio (kort bij Mori), de rit was 88 km en ging voornamelijk over een mooi en vlak fietspad langs de Adige. Ook veel italianen op hun blitse racefietsjes waren hier op hun vrije zondag aan het fietsen, de een nog strakker gekleed dan de ander. Over de vrouwlijke (race) fietsers zal ik het niet hebben.
Morgen dan de laatste dag, een rit langs het Lago di Garda, ik verwacht zo'n 66 km, ik was hier nl al afgelopen kerst om de weg te verkennen, (Tsja, je bereidt je voor of niet hè).
En het belangrijkste is dat ik morgen m' n meisje dan weer zie na 23 dagen.
Totaal nu gefietst 1476 km en ben nu op een hoogte van 216 m.
Een oneliner wil ik jullie volgers nog meegeven en wel deze:
-Four wheels move your body, But two wheels move your soul........

Ciao tutti e ci vediamo presto.
Gert.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Inge:
    31 mei 2015
    Heerlijk, we zien elkaar morgen weer.
    Mijn reis is ondanks het 'omrijden' goed verlopen. Liften, koffer op wielen, dus viel best mee. Vliegveld kwartiertje van onze vrienden af, ideaal.
    Tot morgen schat, ook al is de finish in zicht....blijf opletten..en geniet van de laatste etappe...
  2. Jeanne:
    31 mei 2015
    Gert, heel veel succes en veel plezier op je laatste dag.
    Je zal nog heimwee krijgen!
  3. Denny:
    Mooie uitspraak Gert.
    Morgen een heel mooie dag en elkaar weer zien.....fijn toch,

groetjes Denny
  4. Sven:
    31 mei 2015
    Knap gedaan hoor, de laatste dag van de tocht gast ook vast lukken. Dat wordt rijden met kippenvel, het einddoel in zicht! Knappe prestatie, veel plezier morgen bij het weerzien!
  5. Herman:
    31 mei 2015
    Hoi Gert. Wat ik naast het fietsen zo bewonderenswaardig vind, zijn jouw overnachtingen in de tent (en een enkele keer pension). Geen luxe maar eenvoud. Dat siert je. En alles knap gepland: precies op de dag na Inge's aankomst op je einddoel arriveren. Rustig aan morgen, geniet van het fietsen, de omgeving, Italië, het Gardameer en Inge.
  6. Geurt Hezeman:
    31 mei 2015
    Dag Gert ik vind het geweldig wat je tot heden toe ondernomen hebt.
    Je verhalen vond ik prettig om te lezen gaf een goed beeld wat je beleefde. Morgen nog het laatste stukje via Garda en geniet hier maar extra van.
    Groetjes
    Geurt
  7. Tinie:
    31 mei 2015
    Geniet morgen van je moment