Naar de Donau

22 mei 2015 - Dillingen, Duitsland

22 mei Dag 13 Naar de Donau.
Nou nou, winterkamperen stond ook nog op mijn bucketlist en die kan er wel af na de afgelopen nacht. Bij het ochtendgloren was het 1 graad en het gras was wit. Wellicht kun je er nog iets van zien op de foto.
Nu toch maar even onderweg bij een winkel een fleecedeken gekocht.
Ga niet nog een nacht mijn halve kledingkast aan doen.
Het was vandaag een erg mooie etappe, door glooiend open landschap afgewisseld door mooie bossen. Er was 1 klim die vergelijkbaar was met die van gisteren en dat was bij Lauchheim omhoog rond het schloss Kapfenburg. Dit kasteel zag je van verre al boven op een heuvel staan, heb er toen nog een foto van gemaakt maar had geen idee dat ik daar nog naar toe moest. Het was geen fijne weg want er was ook druk autoverkeer, gelukkig houden de Duitse automobilisten erg goed rekening met fietsers
De koffie pauze nam ik op een bankje in het bos en zag aan de inscriptie dat deze bank door de senioren van het dorp was gemaakt. Toevallig komt een van die senioren er net aan fietsen en stapt af om ook op het zelfde bankje zijn koffie te drinken. Uiteraard raakten we aan de praat, waar gaat de reis heen, waar kom je vandaan etc etc. Tijdens ons gesprek komt er een ree uit het bos stappen en steekt zo'n 50 meter bij ons vandaan het pad over, prachtig gezicht.
Overigens kan ik weer beschikken over Solar Power want de Waku-waku doet het weer :-)
Ben nu dus in Dillingen an der Donau, coordinaten: 48 34.140 en 010 30.108.
Ik sta hier in een soort van tuin van het restaurant, maar de vrouw van de camping zegt dat het na 22.30 rustig zou zijn....
Het is niet dat je zegt goh wat een mooie camping, het komt allemaal wat vreemd over naar het sanitair is super, dat dan weer wel.
Toen ik net klaar was met het neerzetten van de tent kwamen er twee grote campers het "tent terrein" op draaien en installeerden zich. Het eerste wat ze deden toen de motor uitgezet werd was het zoeken naar het tv kanaal, schijnbaar ging het automatisch en lukte het niet want de schotels op het dak van beide campers bleven maar rond draaien. Mooiste kwam toen de vrouw van de camping ze sommeerde van het tent terrein af te gaan, ze moesten ergens anders heen. Het koste al moeite om op dit grasveld te komen en nu moesten ze er nog af zien te komen, mooi spektakel.
Zo maar eens lopen naar de Lidl, zit hier op loopafstand.
Hier op de camping serveren ze lekkere burgers en ik denk dat ik er daar maar 1 van ga scoren vanavond.
Inmiddels sta ik niet meer alleen, er zijn nog twee fietskampeerders aangekomen. Ze komen uit Engeland en willen naar de zwartezee en zijn nu 7 weken onderweg en denken nog 6 weken nodig te hebben.
Ik was hier na 72 km en 4 uur fietsen. Totale afgelegde afstand 895 km. Inmiddels roert mijn linker bil zich wat, zadelpijn. Voelt niet meer super aan. De laatste dagen na zo'n 50 km meld die zich, maar eens aanzien, gebruik toch uierzalf...... Morgen een korte etappe van circa 45 km richting Augsburg. Heb dan de keuze uit drie campings die kort bijelkaar liggen. Zie nog wel welke het wordt.
Ciao Gert

1. Inge:
    22 mei 2015
    En nu dacht je nog wel een extra goede slaapzak te hebben, jammer. Maar ja het was blijkbaar extreem koud. En zal niet elke nacht zo gaan, toch ?. Balen dat de billen gaan opspelen. Maar je hebt er al zo lang op gezeten. Hou vol hè
  2. Elske Kamphuis:
    Hoi Gert,
    Gaat het goed, slaap je goed. Ik heb een mooie nieuwe agenda met Inge gehaald. ( kunnen veel leuke afspraakjes in:-)
    Leuke kaart ( Braunsbach), staat een caravan op. Ik ga wel in de caravan, lekker warm.
    groetjes Elske
  3. Irma timmermans:
    22 mei 2015
    gert wat doe je het goed zo positief echt geweldig veel succes