De eerste klim van betekenis

21 mei 2015 - Ellwangen (Jagst), Duitsland

21 mei Dag 12  Eerste klim van betekenis.
Heb wederom HEERLIJK geslapen in de blokhut, was pas om 7.30 uur wakker en heb me een bak muesli gemaakt en twee eieren gekookt. Brood gekocht bij de bäckerei en toen op naar het klimmetje.
Ik had nauwelijks tijd om me warm te trappen want na ongeveer 2 km begon het al. Uiteindelijk overbrugde het klimmetje slechts een kleine 200 m over een lengte van 2,5 km met een constante stijgingspercentage van 7-8%. Ik moet zeggen het lukte me aardig dankzij het bergverzet op mijn fiets (ahum ahum) maar ben zeker geen Contador. Na deze klim ging het door een behoorlijk heuvelachtig landschap richting Crailsheim. Hier waren nauwelijks vlakke stukken, pas bij Crailsheim kwamen wat meer vlakke stukken. Moet zeggen dat de ritten langs de Neckar mooier waren dan wat ik nu gezien heb van de paden langs de Jagst.
Door het gemis van vlakke stukken kom
je niet in je cadans wat gaat frusteren, maar er tegen vechten heeft geen zin, kost alleen maar energie beter is iets zoeken wat wel werkt. De hele dag ben ik niet meer onder de 400 m geweest maar kwam ook niet boven de 450 m pas later vlak voor Ellwangen ging ik naar de 470 m.
En dan plots zie je in een ooghoek een bordje, bij het voorbij gaan denk je "stond daar niet iets op van umleitung" toch maar even terug om te kijken wat er opstaat, het pad zou afgesloten zijn en na even gekeken te hebben op de gps toch maar besloten door te fietsen. Even later zag ik een vrouw staan en die vertelde dat ze zelf voor niets 10 km had omgefietst want je kon er gewoon door.
Ik zag gisteren op de website dat de afstand op de routekaart niet overeenkomt met de werkelijk gereden kilometers, dat komt omdat er alleen maar een rechtelijn getrokken wordt tussen twee routepunten, in werkelijkheid is dat niet zo natuurlijk.
Ik heb tot en met vandaag 821 km afgelegd en 45 uur op de fiets gezeten.
Ik heb de waku-waku nu bij Nederlanders met caravan aan de lader liggen, vanmorgen was die helemaal volgeladen en vanmiddag op de camping was die leeg en hij wilde ook nauwelijks opladen via de zon, erg raar, hoop dat hij me niet in de steek laat.
Vanavond in de kiosk op de camping een lekkere Jäger Schnitzel mit Pommes gegeten, daar had ik wel even zin in.
Morgen gaat de route naar Dillingen aan de Donau, een etappe van circa 70 km.
Groetjes Gert

1. Jeanne:
    21 mei 2015
    en hoe is het met de billen?
  2. Jeanne:
    21 mei 2015
    Gert, van nu af aan recht naar beneden rijden hoor anders is het om!
  3. Inge:
    21 mei 2015
    Ik heb met je te doen...zwaar dus. Maar....tot nu toe is het weer goed hè. Weliswaar fris, maar droog ! En morgen weer zonnig !
    Zal wel weer even wennen zijn in je minder luxe, kleine tentje.
  4. Dian:
    22 mei 2015
    Hee Gert!
    Wat leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien wat je allemaal mee maakt. Ik wil je laten weten dat ik het echt leuk vind dat je deze uitdaging aangaat. Veel succes en natuurlijk heel veel plezier!
    Groetjes