Pech dag.....?

30 augustus 2020 - Tilligte, Nederland

30 aug 2020

Toen ik vanmorgen de rits van de tent opende was de wereld wit, mist. Dus de tent flink nat, helaas is niet anders, hoort erbij. Erger was dat bij het maken van de Brinta Wake Up de deksel van de shaker vloog. Ik bereid dat altijd in een shaker met melkpoeder. Ik had even vergeten dat in de waterbidon Spa rood zat, dit water had ik in de shaker gedaan en bij het shaken ontstond er teveel gas van de bubbels en plong daar ging de deksel.....niet grappig 😠. Een klein ramppje dus. Kleding wassen en grondzeil schoonmaken. Vroeg me toen af of de kleding wel zou drogen onderweg met die mist en bewolking. Echter vertrok ik maar slechts een kwartier later dan mijn uiterste tijd van 9 uur. Maar ongeluk komt zelden alleen zeggen ze toch? Bij de lunch gooide ik de handdoek die te drogen over de stuurtas hing over de gps heen (zeg maar mijn digitale route wijzer) en hoe het kan kan het maar de instellingen stonden opeens anders, niet meer zoals ik alles ingesteld had.....grrrr. Een heel gepuzzel om de boel weer aan de gang te krijgen maar het lukte. Op de camping alles maar even nalopen en dat is weer gelukt. Ook de kleding is droog want bij aankomst op de camping kwam de zon tevoorschijn. Het heeft zo moeten zijn 🙏.  Ook vandaag weer een droge dag gehad, nu ik dit schrijf komt er in de verte regen aan en de buienradar geeft dat ook aan. Sta weer op een camping waar Inge en ik met de caravan ook hebben gestaan, is puur toeval. Camping de Dam in Tilligte. Ben via een stukje door Duitsland richting Twente gegaan, had mijn oog laten vallen op een klein pad de grens over evhter hield dit pad op bij de grens. Op de gps kaart zag ik dat er aan Nederlandse zijde wel een pad was dus de fiets geduwd door een stukje bos, was slechts 300 meter schat ik in. Een mini avontuur met zo'n volgepakte fiets. Twente is net als de Achterhoek een prachtige streek om te fietsen. Onderstaande tekst is niet van mezelf, heb ik ergens gelezen en is wel van toepassing op mij.

Dat door de cyclische beweging, de ontspanning, het om je heen kijken, veel mensen in de flow-zone terecht komen. Dat levert creativiteit op. Esscher heeft veel schilderijen bedacht op de fiets. En ik bedenk mijn blogs altijd op de fiets. Het nadeel daarvan is wel, dat ik het niet gelijk kan opschrijven en dus is mijn blog eigenlijk altijd maar een slap aftreksel van wat ik allemaal op de fiets bedacht heb. Daar moeten jullie het dan maar mee doen…

Dagafstand 86 km Totale afstand 595 km

Groetjes Gert

ps. Deze blogpost is gemaakt op mijn telefoon. Taalfouten en gekke opmaak gebeuren dan zomaar. Stoor je er maar niet aan. :-)

1. Inge:
    30 augustus 2020
    He bah, wat een pech heb je gehad. Balen zeg! Maar je hebt het weer opgelost. Super. Leuk hoor, weer op camping den Dam🥰
  2. Herman:
    30 augustus 2020
    Dus een paar uitdagingen vandaag. Is jou wel toevertrouwd, met je twee rechterhanden. Geen paddenstoelen onderweg? Ik bedoel van de ANWB. Al over de helft. Prettige tocht morgen!
  3. Gert:
    1 september 2020
    Paddestoelen genoeg. Zelfs in Duitsland, zie foto's
  4. Jeanne:
    31 augustus 2020
    zelf zou ik zeggen: hou vol maar ik weet dat tegen jou niet nodig is want dat doe je toch wel. Veel succes de overige helft.
  5. Sven:
    31 augustus 2020
    Ups and downs, ook dat hoort erbij! Gewoon doorgaan, dan overwin je alle tegenslagen. Respect voor wat je aan het doen bent!