Richting Achterhoek

29 augustus 2020 - Winterswijk, Nederland

29 aug 2020

Om 9 uur stapte ik op de fiets om via de stad Kleef in Duitsland richting de Achterhoek te gaan. Ik richtte mij op Winterswijk en hoopte camping Tönsmanshoeve te bereiken en dat is gelukt. Op deze camping ben ik / zijn we vaker geweest. Eigenaresse kende me / ons nog 😃. Ben behoorlijk wat tijd verloren met het vinden van de juiste weg naar Kleef. Daarom om 12 uur pas 30 km gefietst, normaliter zit ik dan wel om en nabij de 50 km. Was wel bijzonder Kleef op deze wijze aan te doen zoals ik gisteren al beschreef. Horeca onderweg is nu toch wel anders maar heb er niet zo'n moeite mee, ben behoorlijk zelfredzaam. Daarom maar de 'Kaffee und Kuchen' op de 'take away' manier 😃.  Bij de winkel waar ik deze versnapering kocht sprak een oude Duitse man mij aan, hij had vroeger ook veel fietsreizen gemaakt door Europa. Nou mijn respect kreeg hij. Vroeger had men niet het materiaal wat er nu allemaal beschikbaar is. Vandaag weer prachtig fiets weer, alleen wat gespetter 's Heerenberg toen ik wilde lunchen. Overigens maak ik mijn lunch on the spot. Smeer dan boterhammen en daar heb ik alles voor bij me. Kan stoppen waar ik wil. Was weer heerlijk fietsen in de Achterhoek, prachtige paadjes! Vlak voor de camping nog even boodschappen gedaan en vanavond eet ik pompoensoep met oud brood 😃. Die rooster ik dan in de pan. Op deze camping is het zo stil dat je geluiden van heel ver weg kunt horen. Ook is hier weinig licht zodat vanavond hopelijk een mooie sterrenhemel te zien zal zijn. Morgen weer richting een andere streek nl Twente.

Dag afstand 86 km Totale afstand 501 km

Groetjes Gert

ps. Deze blogpost is gemaakt op mijn telefoon. Taalfouten en gekke opmaak gebeuren dan zomaar. Stoor je er maar niet aan. :-)

1. Inge:
    29 augustus 2020
    Geweldig!
  2. Sven:
    29 augustus 2020
    Mooi om je verhalen weer te lezen. Goede reis morgen weer!
  3. Sara:
    30 augustus 2020
    Mooie paadjes! Zet hem op!