Pieterburen en verder...

2 september 2020 - Siddeburen, Nederland

Woe 2 sept 2020

Een bijzondere dag, Inge en ik zijn 15 jaar getrouwd! We moeten elkaar op afstand feliciteren helaas. Vanmorgen zijn de zon al uitbundig op de tent en kon deze zo goed als droog inpakken. Om 10 uur op stap, (werd pas wakker om kwart voor acht) en na 18 km had ik Pieterburen bereikt. Daar ligt niet het echte eindpunt van het Pieterpad, die ligt 5 km buiten Pieterburen tegen de Zeedijk. Gek genoeg geen enkele verwijzing op dit plek naar het Pieterpad. Toch is dat het wel. Een toevallig aanwezige wadloop gids bevestigde dat het klopte. Even wat foto's gemaakt en toen verder richting Noordkaap van Nederland, voor wat betreft het vaste land 😃. Een mooi punt om er een keer geweest te zijn en ik was er nu kort bij, nou ja wel ff 25 km verder fietsen. Eenmaal bij dit bijzondere punt aanbeland te zijn ook maar even door naar de graven van Oterdum, weer zo'n 25 km verder. Bijzondere plek en gek om grafzerken te zien staan in de dijk helling. Voor wie interesse heeft klik hier Graven van Oterdum daarna maar eens kijken waar te overnachten, dat werd camping Noorderzon in Siddeburen. Deze was net dit jaar overgenomen door nieuwe eigenaars en ze hebben er iets moois van gemaakt. 15 plekken slechts. Vanwege ons kristallen huwelijk een pizza laten bezorgen op de camping 😃. En vanavond nog een online proost moment met Inge. Het voorwiel gaat morgen weer richting thuis en maar eens zien of ik in 2 dagen thuis kan komen.

Dagafstand 85 km Totale afstand 857 km

Groetjes Gert

ps. Deze blogpost is gemaakt op mijn telefoon. Taalfouten en gekke opmaak gebeuren dan zomaar. Stoor je er maar niet aan. :-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Inge:
    2 september 2020
    Wat een geweldige dag heb je weer gehad!!! En prachtig weer. Helaas voor morgen wordt er slechter weer voorspeld. Je hebt mooie plekken gezien en bezocht. Gaan we zeker samen ook eens bezoeken.
    Tot snel en proost !!!
  2. Herman:
    2 september 2020
    Gefeliciteerd Inge en Gert! Ook namens Denny. Als Gert terug is weer een soort Wittebroodsweken-gevoel? Prachtige fietsdag vandaag! Mooi die Noordkaap. En heel bijzonder met die graven in de dijk. Mooie foto's. Goeie terugtocht!
  3. Gert:
    Dankje
  4. Peter Kamphuis:
    3 september 2020
    Dat heb je maar weer mooi volbracht. Nog gefeliciteerd Inge en Gert met jullie trouwdag. Weer mooie foto's. Wel vlak landschap. Zijn er geen bergen in Groningen? Goede terugreis! Gr Ingrid en Peter
  5. Herman:
    3 september 2020
    Mooie video's Gert! Goed dat je mij attent maakte op de video van de kip. Tot nu toe keek ik alleen foto's. Nu ook van de video's genoten. (Net als de kaart en je profiel - mooie profielfoto! - via de balk helemaal boven in). Na regen komt zonneschijn en achter de wolken - in Terwolde - schijnt de zon.
  6. Arnieke:
    3 september 2020
    Fijn dat je Pieterburen gehaald hebt. Het ziet er wel eenzaamuit daar. Veel succes met de terugreis