Regen.....

3 september 2020 - Dwingeloo, Nederland

Don 3 sept 2020

Ja daar was die dan toch nog deze trip, een regendag. 's Morgens met regen inpakken dat gebeurt me gemiddeld 1x per trip en same met deze regendag mag ik voor deze trip niet mopperen. Doe ik dan ook niet. Heeft ook wel iets om de weers elementen te trotseren. Tot aan de lunch viel het nog me met de regen, was zelfs af en toe droog. Geen koffietje zelf gemaakt onderweg maar genuttigd in Zuidlaren. Om mijn brood te smeren zocht ik naar iets om droog onder te kunnen staan. In Duitsland zie je dan regelmatig in de dorpjes een overkapping voor een picknick. In Nederland komt je die nauwelijks tegen. Dan maar bij een particulier gevraagd of ik gebruik mag maken van hun overkapping en dat geluk had ik 😃. Bij het Zuidlaardermeer ging de route over een riviertje maar helaas de pont voer niet. Omrijden dus en dat ging ook nog door een zanderige pad. De tassen behoorlijk vies geraakt. Tijdens de lunch heb ik gezocht naar een mogelijkheid om ergens een trekkershut te nemen en gevonden op camping Meistershof in Dwingeloo. Lekker warm bij de kachel en de boel kan weer een beetje drogen.  Morgen de laatste dag want de 90 km naar huis moet te doen zijn.

Dagafstand 72 km Totale afstand 929 km

De afstand vanaf Withuis Zuid-Limburg tot aan de zeedijk bij Pieterburen was 540 km

De aanrij en retour route staat nu op 379 km, met de circa 90 km van morgen erbij zou dat er 469 kunnen worden.

Groetjes Gert

ps. Deze blogpost is gemaakt op mijn telefoon. Taalfouten en gekke opmaak gebeuren dan zomaar. Stoor je er maar niet aan. :-)

1. Toos:
    Dag Gert,
    Wat een prachtige reis heb je gehad tot nu toe. Ik heb er weer van genoten.
    Wens je een goeie laatste fietsdag en tot ziens of horens!
  2. Inge:
    3 september 2020
    Echt balen zo'n dagje er tussendoor. Maat goed. Nu kun je weer opwarmen.
    Ok zie je morgen weer met plezier heelhuids thuiskomen. En ja, die 90 gaat vast lukken. Morgen ook beter weer. En anders gewoon nog een stop op een camping, toch?
  3. Tinie:
    3 september 2020
    Fijne laatste fietstocht morgen Gert.
  4. Inge:
    3 september 2020
    Nog even dit; op de kaart staat :totale afstand 685. Jij schrijft 929.....zijn dat al die omgereden kilometers? Of is die 685 strak, hemelsbreed?
  5. Gert:
    3 september 2020
    Klopt de kaart berekend de rechte lijnen 😃
  6. Inge:
    3 september 2020
    Tjonge jonge wat een hoop kilometers. Interessant om te lezen wat het verschil was: de route en aanrij en thuiskomstroute.
  7. Herman:
    3 september 2020
    Vandaag dus menig nat uur in de natuur. Maar wat je zegt: wel de weerselementen getrotseerd. En je door Pluvius niet laten kisten. Interessante video over de stroomvoorziening tijdens de tocht. Goeie terugreis!