20 mei 2019 Dag 8

20 mei 2019 - Bernburg, Duitsland

Het was warm deze afgelopen nacht, als ik wakker wordt 's nachts kijk ik altijd even op de temperatuurmeter van de fietscomputer en het was 14gr !! Ik was al wakker om tien voor zes door de vele vogels,ondanks mijn oordopjes. Maar toch nog kunnen slapen tot zeven uur. Vandaag wilde ik het anders doen. Ik wilde wachten met vertrekken totdat de tent droog zou zijn en dat kon want deze scheen al volop. Hij moest alleen nog vanachter een boom tevoorschijn komen. Ontbijten ga ik doen in het dorp bij de supermarkt, daar zit ook de bakker. Tevens eten voor de lunch gekocht. Om half tien dan op de fiets gestapt. Het NL stel wat ik eerder gezien had haalde ik weer bij vandaag, en dat ondanks mijn rustdag. Vandaag enorme grote velden gezien vol met koolzaad, sommige tot aan de horizon. Zo enorm uitgestrekt had ik ze nog niet gezien. Helaas waren de meeste al bijna uitgebloeid. De paden in dit deel van Duitsland, het voormalige DDR, zijn hier en daar erg slecht hoor en dat voor een officiële Europese grensoverschrijdende fietsroute.... Het kost me moeite om zwerfvuil te vinden in de natuur. In stedelijk gebied ligt er genoeg maar dat ga ik niet oprapen. Mijn opzet is om minimaal 1 stuks zwerfvuil per dag uit de natuur op te ruimen. Hier heeft blik en petflessen statiegeld dus tref je die niet zo snel aan in de natuur. Maar goed het lukt me uiteraard wel . En jullie? Ook al lekker bezig? 😀😀😀 Vandaag dacht ik al fietsend dat ik eigenlijk nog maar weinig door fietsers ben ingehaald...wel door wielrenners, en een paar mensen op een e-bike maar niet veel, gek eigenlijk. Vanmiddag zou het gaan regenen en de buienradar liet zien dat het krap aan zou worden om droog aan te komen op de camping, maar dat lukte net. Onderweg in een dorpje even geschuild maar veel viel er niet. Verderop op de route naar de camping had het wel flink geregend, er lagen dikke volle plassen op de weg en toen ik aankwam en mijn tentje had opgezet begon het te regenen. Mensen van de watersportvereniging, ja ik kampeer bij een watersportvereniging, vertelden dat het vannacht wel flink zou gaan regenen. We zullen zien. Dit is weer een bijzondere overnachtingsplek. Bij deze watersportvereniging kun je ook kamperen met je tentje.   https://wasserwandern-bernburg.de   Voor 8 euro krijg je gratis goede wifi, keurig sanitair en een soort van schaftkeet om in te zitten. Plus er zit hier naast de 'camping' een pizzeria. Dus dan weet je het wel...Pizza vanavond!  Inmiddels heb ik nu 610km weggetrapt.

Morgen weer verder

Groetjes Gert

1. Peter Kamphuis:
    20 mei 2019
    Zo Gert, voor ik er bij stilstond, was je al een week onderweg. Je verhalen gelezen en foto's bekeken. De streek roept bij mij herinneringen op van mijn diensttijd. Regelmatig op oefening geweest in de buurt van Hannover. De mooiste foto vind ik die van die NSU Prinz 1000. Nostalgie. Mooi dat je zo'n fietsreis wilt en kunt maken. Ik doe het je niet na. Vandaag schijnbaar een soort Parijs-Roubaix-etappe gehad. Succes met je verdere reis. Groeten Peter en Ingrid
  2. Remcok kamphuis:
    20 mei 2019
    Mooie verhalen Gert. Echt altijd leuk om je te volgen.
  3. Inge:
    20 mei 2019
    Prachtige foto's en leuke verhalen weer. Petje (helmpje) af hoor, hoe je het weer doet... 100km, of 80 vandaag...En dan de boel opzetten en koken..behalve vandaag dan. En nu op dit moment, lig je in je tent terwijl het regent en onweert...
  4. Inge:
    20 mei 2019
    Op dit moment krijgt jouw tentje de ultieme waterproof-proef
  5. Gert:
    21 mei 2019
    Het plensde hier wel een uur lang maar bleef lekker droog en warm. Tent is nu klets nat dus weer extra kilo's straks achterop de bagagedrager
  6. Jeanne:
    21 mei 2019
    je schiet al lekker op Gert! Je bent ook echt een volhouder zeg! Veel plezier verder en hopen op mooi weer de laatste dagen
  7. Arnieke:
    21 mei 2019
    Gert wat schiet je op zeg om nu al in de DDR te zijn . Prettige tocht verder.
    Arnieke