19 mei 2019 Dag 7

19 mei 2019 - Gernrode, Duitsland

Verslag tik ik nu (20 mei) terwijl de regen tikt op het tentdoek.....Gisteren (zondag 19 mei) was het prachtig weer. De dag na de rustdag en het was een zware rit. Veel klimmen en uiteindelijk 100km getrapt, geeft wel een boost om in ieder geval 1 rit van 100 of meer km's weg getrapt te hebben. Is toch altijd iets van een magisch getal die 100. Ik was weer rond 6 uur wakker en reed weg om 8 uur, wel met een kletsnatte tent achterop de bagagedrager. Dus al dat water is weer extra kilo's...😀 Tijdens de lunch ergens in het bos onderweg, heb ik de tent laten drogen in de felle zon, kwestie van circa 15 min. Ik kreeg de tip van andere fietsers hoe ik de steilste stukken kon vermijden en daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. In hun boekje stond vermeld dat sommige stukken van deze dag eigenlijk alleen te doen zijn met een geveerde mountainbike ..... Dan vraag je je af waarom de route dan over deze paden gaat. Ik had deze dag voor het eerst het drinken op wat ik bij me had en moest dus onderweg bijtanken en vanwege de zondag was ik aangewezen op tankstations. Heb ook nog een vette hamburger gekocht ergens op de route, had opeen zo'n behoefte aan een stuk vlees.....😀 Het valt echt op dat de Duitsers rekening houden met fietsers. Ze rijden met een boog om je heen en als er een tegenligger aan komt halen ze je niet in. Nederlanders proppen hun auto er altijd tussen. Wil je linksaf en geef je dat aan dan laten ze je voorgaan. Nederlanders rijden bij wijze van spreken, je uitgestoken hand er nog af. Het landschap blijft veel hetzelfde, bos en vergezichten. Het verveelt beslist niet.  Uiteindelijk dus na 100km op camping Harz Ferienpark aan gekomen. Wilde eerst nog een camping eerder pakken maar wilde naar deze, waarom weet ik niet precies, iets trok me hier naar toe. Kijk maar eens op: http://www.kurcamping-harz.de  Een prachtige camping. Zo onduits, geen vaste plekken, slechts 10 kampeerplaatsen en een aantal vakantiehuizen. Allemaal gelegen in een prachtige tuin. Elke plek heeft in het sanitair gebouw een eigen prive badkamer. Per plek zijn de kosten 29 euro maar ik hoefde maar 12 euro te betalen.....erg hè. En ook nog gratis wifi. De foto's zeggen genoeg denk ik. En oh ja, je kon ook nog slapen in een boomhut. De duitse buurman kwam even een praatje maken nadat hij bij het achteruit rijden in de heg reed...hij zag dat ik het zag en wilde het blijkbaar uitleggen. Hij had vroeger met de bromfiets (hij gebruikte het NL woord) naar NL gereisd. Hij had te doen met mij. Zo'n tentje was maar niks, zelf had ie natuurlijk een 'grosse Wohnwagen' maar geschikte man, geen patser. Heb nog lang in de tuin gezeten op verschillende plekjes terwijl iedereen al binnen zat. De temperatuur was nog aangenaam daarvoor.

Morgen weer verder

Groetjes Gert