15 mei 2019 Dag 3

16 mei 2019 - Schloß Holte-Stukenbrock, Duitsland

Pffff.....wat een tegenwind vandaag. De hele dag 4 bft. Maar wel volop zon! Morgen verwachten ze regen maar minder wind gelukkig. Na een heerlijke nachtrust in de Slaapwagon om 8.30 op de fiets. Eerst door een mooi stukje langs het riviertje de Wese. Later werd de route wat saaier, was wel een bekend landschap. Leek veel op Nederland. Vandaag een min of meer vlakke route, morgen zal dat anders zijn en met de verwachte regen zal de binnenzijde van de regenjas ook wel nat worden. Halverwege de route zwabberde de fiets plotseling op een grindweg en ja hoor ik was een stukkie gezakt....lekke achterband (zie foto). Geen probleem, is een routine klusje. Zeker met dit weer. Eerst even een hondenpoep vrij stukje berm gezocht en toen aan het werk. Na 45 min kon ik de reis weer vervolgen. Mijn doel was om ergens op dit deel van de route te komen, had ook te maken met de aantallen campings op dit deel van de route. Maar dit blijk nogal inspannend, eerst die lekke band, dan ook nog flinke tegenwind en dan kreeg ik ook nog te maken met route perikelen. Een stuk route hier hebben ze aangepast. De bordjes wezen een andere richting op dan de track en ook de kaart was anders (maar dat was een oude en dat wist ik). Dus een heel stuk had ik drie routes, kies dan maar eens de juiste. Heb dan maar een mixje gemaakt en geprobeerd zo direct als mogelijk op deze camping te komen. Een Duitse vakantiefietser stopte om te vragen of hij kon helpen, hij zag me kijken en zoeken op de kaart. Hij vertelde dat ze de route veranderd hadden. Uiteindelijk gearriveerd om kwart voor zes en al met al toch nog 97 km weg getrapt. Was ik wel een beetje trots op. Morgen dus meer klimmen en een fraaiere omgeving.