Dag 5 rustdag?

5 juli 2021 - Cuxhaven, Duitsland

Afgelopen nacht goed geslapen op de bank bij Carsten. Hij moest om 9 uur op zijn werk zijn en gezamenlijk op pad om 8.30. Gisteravond voortreffelijk gegeten, koken is een hobby van hem. Hij had zelfs foto's geappt van, hoe zeg je dat, opgeschept eten waaruit ik kon kiezen. Heb Italiaans gekozen. Ook ontbijt was super, warme havermout met geroosterde walnoten en vers fruit. Hij is ook imker en ik heb van alles geleerd over het bijenvolk en het ambachtelijk maken van honing, erg leerzaam. Carsten ontvangt veel fietsers want hij is de enige in deze regio waar de Nortsea Coast cycleroute langs gaat. Hij heeft van veel fietsers een foto aan de muur, een hele collage, heel bijzonder. Hij heeft van mij ook een foto genomen en wellicht kom ik ook bij hem aan de muur ha ha ha. Hoe de rit naar de veerboot verliep hebben jullie kunnen lezen in het vorige blog. De veerboot vertrok om 12.30 uur en heb dus 3 uur moeten wachten. Ben maar naar een grote supermarkt gegaan om wat inkopen te doen en een telefoonhouder te kopen voor op het stuur zodat het kaartprobleem mogelijk is opgelost. Vanavond op de camping maar eens kijken of het wat is. Op de boot heb ik een lunch gemaakt want de overtocht duurt 1 uur en alvast een camping gebeld op 15 km van de aankomst haven Brunsbüttel. Zij hebben ook een wasmachine & droger want het wordt tijd voor een wasje. Vandaag zoals gezegd rustig aan gedaan, deels veroorzaakt door het missen van de Ferry, en heb 38 km gefietst. Totaal nu 425 km. Camping heeft luxe keuken met vaatwasser, magnetron koffiezetapparaat, waterkoker en ook mooi sanitair. Ze verhuren ook kamers en er staan een groot aantal div. toercaravans die ook gehuurd worden. Allemaal door monteurs bij een grote chemiefabriek in Brunsbüttel. De meeste komen hier al jaren, dat vertelde een man mij allemaal bij het koken in de campingkeuken. Toen ik van de Ferry afkwam was er even regen maar nu, 18 uur komt het zonnetje erbij, dus lekker aan de picknicktafel eten uit het pannetje. Ik dacht dat ik deze avond alleen zou blijven maar er kwamen nog 2 jonge meiden aanfietsen en hebben dezelfde tent als ik. Morgen maar zien wat er op mijn pad komt.

groetjes Gert

ps1 Deze blogpost is gemaakt op mijn telefoon. Taalfouten en gekke opmaak gebeuren dan zomaar. Stoor je er maar niet aan. :-)

ps2 Altijd leuk als je reageert maar wees niet bedroefd, beledigd of ongerust als ik niet altijd reageer. De tijd ontbreekt mij soms hiervoor.

1. Jeanne:
    5 juli 2021
    Zo 'n rustig dagjw lijkt me ook wel lekker. Kun je weer een beetje energie sparen voor de volgende dag. Succes
  2. Peter Kamphuis:
    5 juli 2021
    Hoi Gert, interessante verhalen en weer mooie foto's. Wel even een vraag. Op jouw fiets heb je steevast 3 bidons. Jou kennende hebben ze een verschillende inhoud. Ook namelijk verschillende kleuren dop en per kleur dop een vaste plek. Wat zit erin? Goede reis verder!
  3. Gert:
    5 juli 2021
    De twee bovenste zit water in of water met een shotje siroop. Onderste is de pech onderweg box.
  4. Herman:
    6 juli 2021
    Overtocht 1 uur. Dus ook nog stuk over de Elbe gevaren, zag ik op de kaart. Goede voortzetting! Groet, ook van Denny.
  5. Herman:
    6 juli 2021
    Vraagje: jij schrijft 425 kilometer afgelegd. Op de kaart, bij Achter de rug, staat 311 kilometer. En Voor de boeg 0. Vanwaar verschil?
  6. Gert:
    6 juli 2021
    425 km zijn de echte km. De kaart trekt een rechtelijn als verbinding met elkaar. Ik log de plaatsen maar niet de route. Vandaar het verschil.