Dag 4

5 juli 2021 - Cuxhaven, Duitsland

Ik schrijf dit verhaal terwijl ik wacht op de Elbefärhe van Cuxhaven naar Brunsbüttel. Deze had ik om 9.30 net gemist, zag hem wegvaren vanaf de pier. Niks voor mij zou je zeggen maar mijn Warmshower-gastheer gaf aan dat er een mooiere route naar Cuxhaven was dan de track die ik volg. Oké, ging ik doen maar kreeg onderweg al het gevoel dat ik het niet ging halen, dus snel gekeken wat de kortste weg naar Cuxhaven is. Ik zou het gehaald hebben ware het niet dat ik bij de verkeerde aanlegsteiger stond. Flink balen, maar goed het is niet anders. Hier in de grote supermarkt maar wat inkopen doen en ik kan goed verblijven in de wachtruimte bij de Ferry. Ben ik in ieder geval op tijd :-)

Gisteren was ik al vroeg op en kon de op tijd weg. Bij het plaatsje Blexen nam ik het veer naar Bremerhaven en eenmaal aan de overkant een koffietje gemaakt in een parkje. Daarna verder op de route door Bremerhaven. Ik zag ook nog een klein strandje met de bekende Duitse strandstoelen. Had me voorgenomen om het rustig aan te doen want de afstand naar mijn Warmshower-overnachting zou 65 km zijn. Carsten mijn gastheer gaf nog een tip om in Bremerhaven langs de uitzichttoren in de containerhaven te gaan. Deze is opgebouwd met containers. Helaas lag er een brug uit wat betekende dat ik 12 km extra moest fietsen, maar is geen probleem. Ik was blij dat ik op zondag door de haven fietste, het was daar erg rustig met verkeer. Ik heb het niet zo op fietsen door een onbekende grote stad en het was toch nog 15 km door stad en haven. Maar zoals al gezegd erg rustig in het havengebied. Er worden hier erg veel nieuwe auto's verscheept en deze staan gestald op grote terreinen en parkeergarages. Bij het langsfietsen van de grote parkeergarages ruik je de geur van nieuwe auto's, die geur is herkenbaar voor mij. Na Bremerhaven ging de route verder langs de kust en hele stukken kan je vlak langs de zee fietsen, erg mooi mede door het prachtige weer De zon scheen volop en daarvan gebruik gemaakt door bij een stop de tent laten drogen. Uiteindelijk na 79 km aangekomen bij een erg kleine camping in een buurtschap bij het plaatsje Reitland. Het tentveldje was een beetje een veld, hebben ze in NL beter voor elkaar. De douches waren dan wel weer super.

Groetjes Gert

ps1 Deze blogpost is gemaakt op mijn telefoon. Taalfouten en gekke opmaak gebeuren dan zomaar. Stoor je er maar niet aan. :-)

ps2 Altijd leuk als je reageert maar wees niet bedroefd, beledigd of ongerust als ik niet altijd reageer. De tijd ontbreekt mij soms hiervoor.

1. Eva:
    5 juli 2021
    Succes met de route vandaag!
  2. Irma timmermans:
    5 juli 2021
    weer een mooi verhaal gert succes met de route van vandaag gr irma
  3. Peter Kamphuis:
    5 juli 2021
    Hoi Gert erg leuk om al die verhalen te lezen, zo krijgen wij een inkijkje in jouw avontuur.
    Mooie foto`s trouwens.
    En eh kijk uit voor al die losfietsende oudjes op de weg.;). Goede reis. groetjes Ingrid
  4. Inge:
    5 juli 2021
    Nou zeg, het is dit keer wel een reis met nogal wat tegenslagen. Ik hoop echt voor je dat vanaf nu alles op rolletjes (banden) , blijft lopen.
    Ondanks alles, geniet ervan.
    Stay safe!! 😍
  5. Jeanne:
    5 juli 2021
    Doet je fiets het nog god na die val? Lijkt me niet lekker fietsen met een slag in je wiel. Veel succes verder