Pfff wat een dag....

3 juli 2021 - Reitland, Duitsland

Vandaag was een dag met een aantal tegenslagen maar laat ik bij het begin beginnen. Ik had goed geslapen en was zo rond half zeven wakker en ging op pad om kwart over negen. De hele dag was de zon mijn metgezel, heerlijk met zo'n 22 gr dan is fietsen nog mooier. Mijn voorraden raakten op en moest boodschappen doen. Vlak voor lunchtijd kwam een supermarkt in zicht ,kon dus inslaan en gelijk even extra gekocht wat ik bij de lunch kon opeten. Onderweg zag ik nog een mondkapjes-automaat....bij ons nog nooit gezien. Halverwege de dag zag ik geen kaart meer op de GPS....wat krijgen we nu dacht ik. Ik had noord en west-europa er op gezet. Blijkt dat voor de kaarten die ik gebruik ,hier Oost-Europa begint en ja die heb ik er niet opgezet. Ik kan nu wel de track volgen maar zie de wegen niet meer maar gelukkig een backup  op de telefoon gezet en met beide lukt het ook. Wat later had ik ook nog last van een Tom Dumoulinnetje :-(  Kon gelukkig een beschut plekje vinden. Maar de grootste schrik was dat ik betrokken raakte bij een valpartij met twee oudere fietsers. Het fietspad was smal en ik hield de oudjes in de gaten en zag niet dat er aan mijn kant een grote kuil in de weg zat. Daar ging ik dus vol in en slingerde naar de andere fietsers toe. Resultaat was dat we met z'n drieën op het fietspad lagen met de fietsen in elkaar verstrengeld. Mijn eerste gedachte was de schrik dat deze ouderen gewond zouden zijn maar wonderbaarlijk genoeg hadden we allemaal niets. Toen de fietsen maar van elkaar ontrafeld en de materiële schade opgenomen. We hebben gegevens uitgewisseld en nemen contact op met onze verzekeringen. Komt vast goed. De fietsen van de ouderen hebben best wel schade; remmen lopen aan, slag in de wielen maar ze konden wel naar huis fietsen. Bij mij waren de voortassen en stuurtas van de fiets afgevlogen ,maar kon er zo weer op. Heb alleen een kleine slag in voorwiel, deze iets kleiner gemaakt maar weg is die niet. Verwacht dat er een nieuwe velg in moet maar dat lijkt me verzekeringswerk. Ben aangekomen bij een leuke kleine camping aan de zee achter de dijk. Op deze camping konden ze niets met een internationale QR code. Kenden ze niet...nou ja...gelukkig namen ze genoegen met het RIVM papiertje :-) Had ze vertelt dat de camping in Leer van gisteren wel scande en zij ging ze bellen hoe ze dat moesten regelen. Mooi, dan hebben toekomstige gasten er profijt van. Straks even kijken naar de zonsondergang. Het is zo mooi weer nu en de dijk is kortbij, kan ik niet laten schieten. Vandaag toch weer 94 km gedraaid, eigenlijk te veel.... Maar voel me goed. Morgen weer een slaapplek geregeld via WarmShowers, met eten, hoe fijn! Naar het zich laat aan zien zo'n 70 km, rustig aan dus morgen.

groetjes Gert

ps1 Deze blogpost is gemaakt op mijn telefoon. Taalfouten en gekke opmaak gebeuren dan zomaar. Stoor je er maar niet aan. :-)

ps2 Altijd leuk als je reageert maar wees niet bedroefd, beledigd of ongerust als ik niet altijd reageer. De tijd ontbreekt mij soms hiervoor.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Eva:
    3 juli 2021
    Jeetje wat een verhaal Gert. Gelukkig geen letsel vd val opgelopen. Een goede nacht gewenst en voor morgen succes. Toi toi
  2. Arniek:
    3 juli 2021
    Wat een dag xeg, gelukkig Green verwondingen
  3. Jeanne:
    4 juli 2021
    Oh Gert, wat een pech. Hoop dat je de rest van de tocht zonder zulke narigheden kunt voortzetten. Veel plezier verder!
  4. Sven:
    4 juli 2021
    Kan gebeuren Gert, gelukkig viel het redelijk mee. Succes weer komende dagen, je gaat als een speer!
  5. Herman:
    4 juli 2021
    Geluk bij ongeluk! Ondanks valpartij geen opgave in Tour de Danemark. Benieuwd naar vervolg.