Dag 6, Denemarken komt in zicht......

6 juli 2021 - Husum, Duitsland

Gisteravond nog wat bij elkaar gezeten aan de picknicktafel met de Duitse meiden. Wat gekletst maar ook ieder z'n ding doen, niks geen geforceerd moeten praten met elkaar of zo. Ze zaten ansichtkaarten te schrijven en daar het even over gehad dat dat bijna niet meer gedaan wordt ,maar zij vinden dat juist leuk. Geweldig toch. Ze vroegen ook of de fietspaden in NL zo goed zijn want de Duitse fietspaden vonden ze maar niks als je met bepakking daar overheen moet fietsen. Ik heb gezegd dat voor wat betreft de fietspaden NL het paradijs is :-) Een vriendin van hen kende zelfs Vrienden op de Fiets. Overigens moet een van de meiden op elke camping een negatieve test laten zien, de ander is vanwege haar beroep al volledig gevaccineerd. Gezien de beperkte levensduur van de test wel een gedoe vertelde ze. Er was geen nachtelijk vliegverkeer vanaf het naast de camping gelegen vliegveld en dus heb ik prima geslapen :-) Wel was er wat regen maar 's morgens was de tent dankzij de wind zo droog. Over de wind gesproken, die had ik voornamelijk in de rug vandaag en zo kon ik vandaag easy 99 km maken. Ben nu in het plaatsje Husen aan de kust, een van de vele badplaatsen waar ik doorheen kwam. Ik snap eigenlijk niet goed waarom er hier zoveel toeristen zijn want de kust is niet aantrekkelijk voor badderen in zee. Nergens een strand te bekennen. De kust lijkt hier veel op onze Waddenzeekust. Alleen kun je hier op veel stukken echt langs het water fietsen. Vandaag de eerste Duitse strandstoelen gespot en veel kitesurfers ook. Wanneer de route niet langs de kust ging ging het vaak door graslanden over kleine boerenweggetjes waar het erg rustig was. De camping hier is de tweede die niets kan met de Europese corona QR code, het niet officiële Rivm papiertje accepteren ze. Erg vreemd allemaal, ik denk dan wat hebben ze opgetuigd wat niet gebruikt wordt waar het juist voor bedoeld was..... Terwijl ik dit zit te tikken steekt de wind weer op en klappert de tent wat, kan gezellig worden vannacht. Denemarken komt nu in zicht, rechtstreeks is het 70 km maar de route is langer dus DK haal ik morgen niet. Gezien de dagen die ik nog heb kan ik nog wat meer door DK fietsen voor ik richting Lysabild ga. Maar eens zien hoe en wat. Net als gisteren staan hier ook weer twee Duitse meiden met een bike....een motorbike wel te verstaan. Afstand totaal nu 524 km.

Groetjes Gert

ps1 Deze blogpost is gemaakt op mijn telefoon. Taalfouten en gekke opmaak gebeuren dan zomaar. Stoor je er maar niet aan. :-)

ps2 Altijd leuk als je reageert maar wees niet bedroefd, beledigd of ongerust als ik niet altijd reageer. De tijd ontbreekt mij soms hiervoor.

1. Toos:
    6 juli 2021
    Wat is het weer genieten om je verhalen te lezen! Op naar Denemarken! Goeie reis verder!
  2. Jeanne:
    7 juli 2021
    Lijkt net, als we je verhaal lezen, of we erbij zijn alleen wij hoeven het werk niet te doen.
    Dankjewel voor de verslagen en op naar het volgende adres!
  3. Gert:
    7 juli 2021