Retourtje Luxemburg - Schengen 2

25 juni 2023 - Troisvierges, Luxemburg

Zaterdag 24 Juni

Prima geslapen in de tuin van Pierre en om half negen weer opstap richting de Vennbahn. Deze zal ik volgen tot in Troisvierges in Luxemburg. Gisteren had ik een deel van de route naar Basel van routemaker Paul Benjaminse gevolgd, later in Luxemburg pak ik deze weer op. Tot nu toe gaat de Vennbahn continu omhoog met 1 á 2 % dat lijkt niet veel maar na 30km ga je dat wel merken. De Vennbahn is een mooi verzorgd fietspad met vele uitspanningen langs de route, maar de route zelf vind ik wat saai, nauwelijks vergezichten. Na Monschau werd het fraaier maar nog steeds de kleine stijging, ben benieuwd of en waar de route geleidelijk omlaag gaat. Voordeel van de Vennbahn is dat je vrijwel op dezelfde hoogte blijft of geleidelijk hoger gaat. Voor de slaapadresjes en de winkels moet je er af en dan gaat het flink omlaag en dus weer flink omhoog bij terugkeer naar de Vennbahn. Onderweg bij de lunchplek de tent laten drogen. Ik heb kunnen lunchen in de schaduw, in een van de oude wagons die nu dienen als rustpunt voor fietsers. Er waren best wel veel mensen aan het fietsen maar je had geen last van elkaar. Maar eens kijken hoe dat morgen is. Wel heet morgen.... 32 gr staat in de weersverwachting. Voor mij nieuw zo te fietsen in de hitte, dat had ik nog niet meegemaakt op mijn reizen. Ik ga gewoon rustig aandoen. Vanavond slaap ik weer bij iemand in de tuin via Welcome to my Garden.

Zondag 25 Juni

Voor het overnachtingsadres moest ik uiteraard van de Vennbahn af naar een dorpje, dat was dus flink omlaag ,dus terug weer omhoog  :-) Het huis en de tuin waren erg verwaarloosd, Marc (de host) is een man op leeftijd en hij ging binnenkort ook uit dit huis. Er was een zwembad maar ook verwaarloosd en niet te gebruiken. Evengoed heb ik er prima geslapen, Marc is een prima host. 's Avonds bij het tandenpoetsen zag ik lichtgevende vliegjes, dat had ik nog nooit gezien, het waren er en stuk of 10, prachtig! Moet nog eens opzoeken wat het was, de kleur was wit. Dus geen vuurvliegjes want die geven rood licht....?? Vandaag (zondag) zou het erg warm worden, zeg maar heet en ben vroeg op pad gegaan en richtte mij op de camping in Troisvierges. Dat zou ongeveer 60 km zijn en ligt nagenoeg direct aan de Vennbahn. Ik heb er 3,5 uur over gedaan (fietstijd) en de Vennbahn liep nog steeds voornamelijk omhoog. Totaal nu 180km afgelegd. Ik kwam precies aan toen de receptie weer open ging, half twee. Een mooie tijd, precies voor de hitte toeslaat en heb een heerlijke schaduwrijke plek. Lekker vroeg op de camping met deze hitte, mooi ff wasje doen en beetje chillen. Ook gelegenheid om het blog bij te werken. Vanavond ga ik eten hier op de camping en morgen is er weer een nieuwe dag.

Au Revoir

Gert

1. Inge:
    25 juni 2023
    Prachtige foto's! 😍
  2. Irma timmermans:
    26 juni 2023
    mooie foto s veel fiets plezier