Retourtje Luxemburg - Schengen 7

2 juli 2023 - Kornelimünster, Duitsland

Vrijdag 30 Juni

Goed en lang geslapen in de Safari-tent en net na 9 uur stapte ik op. Op mijn route kom ik zo op een punt dat ik moet beslissen welke route ik ga nemen; door de Eifel of weer een stuk over de Vennbahn, tot nu was ik er nog niet over uit. Het ging weer flink omhoog en omlaag en dat maakte dat ik besloot om weer een stuk Vennbahn te pakken en dan weer verder te zien. Aangezien de benen vandaag niet echt wilden besloot ik om op de camping waar ik vandaag terecht gekomen ben, 2 nachten te blijven en zaterdag een rustdag te nemen, zaterdag zou ook een regendag worden en zit ik die als bijkomend voordeel dan ook mooi uit. Betekent wel dat ik een fijne camping wil hebben en dat is gezien de beschikbare campings op de route en de bijhorende reviews nog niet eenvoudig, er zit er een direct aan de Vennbahn maar heeft zulke slechte reviews dat ik daar absoluut niet wil zitten voor twee nachten. Bij toeval zag ik dat er op nagenoeg dezelfde plek iets verder van de Vennbahn af, nog een camping zit, goede reviews en gerund door Nederlanders. Inderdaad een hele fijne camping wel gedateerd maar super gastvrije ontvangst, kleinschalig en je kunt er mee-eten. Een concept dat zij invoerden om campinggasten meer onderling met elkaar in contact te brengen. Nou dat lukte goed. Na 2 nachten kreeg je bijna het gevoel niet op een camping te staan. Er stonden  meerdere fietsers en een ouder stel in een minibusje die vroeger ook vele fietsreizen hebben gemaakt. De gezamenlijke maaltijd was erg gezellig en uitgebreid, hoofdgerecht, nagerecht en koffie. Dat de andere camping echt slecht is bevestigen de verhalen van deze camping beheerders en het Noorse gezin dat ook aan tafel zat, ze hadden geboekt op de horror camping en door vluchtvertraging kwamen ze daar laat aan maar werden geweigerd en uiteindelijk letterlijk van de camping geduwd. Politie erbij en die hebben het gezin geëscorteerd naar deze camping/B&B. Deze camping dient vaker als 'noodopvang' en de politie is bekend met de situatie. Te erg voor woorden dit.

Zaterdag 1 Juli

Vandaag dus een rustdag en vannacht is het dan inderdaad gaan regen, niet hard maar toch flinke miezerregen. De Belgen, vader met dochter zijn wel vertrokken en de ander Nederlandse fietsster blijft ook nog een dagje. Had geen trek in de regen te fietsen. Voor vanavond sluit ik me weer aan bij de gezamenlijke maaltijd en als het nog wat opklaart ga ik nog een stukkie lopen. Verder gepuzzeld, krant gelezen (digitaal) YouTube gekeken. Ik kon heerlijk in de kantine zitten en met een Belgische biertje kom je de middag wel door.

Zondag 2 Juli

Helaas de tent nat moeten inpakken en na nog een bakkie koffie in de kantine samen met de NL fietster vertrokken. Na een km aangekomen bij de Vennbahn en ging zij zuidwaarts en ik noordwaarts. Het ging nu geleidelijk dalend en met ook nog de wind in de rug lange stukken kunnen maken met 30 km/h aan snelheid. Dan schiet het lekker op. Na 77 km aangekomen bij een adresje van Welcome to my Garden in Aken. Mooi plekje in de grote tuin. Watertappunt, toilet en douche beschikbaar. Jong stel, hij Duits en zij Amerikaanse. Ze hebben vorig jaar de Hanzeroute gefietst en zijn door Deventer gekomen. Morgen ga ik rechtsom om Aken heen richting de Roer en zo langs de Roer naar Roermond. Het was eerst erg rustig op de Vennbahn en later voorbij Monschau en ook toen ik Aken naderde werd het wat drukker maar nooit te druk.

Schönen Abend

Gert

​​​​

1. Jeanne:
    2 juli 2023
    Wat een ervaringen zeg! Het zit er bijna op zeker. Nig vel plezier verder met je fietstocht
  2. Gert:
    2 juli 2023
    Dankje Jeanne, woensdag verwacht ik thuis te komen. Denk veel aan je Jeanne.
  3. Wenda:
    2 juli 2023
    Zo leuk om je verhalen te lezen! Ik moet je ook de groeten van Henk doen die ik net je verhaal heb voorgelezen. Fijne tocht verder
  4. Gert:
    2 juli 2023
    Dankje, Groetjes terug. Oh ja, zag op mijn route vaak bordjes met de tekst ' route barrée' geen idee. Ben maar gewoon door gefietst.
  5. Wenda:
    2 juli 2023
    Wegversperring, maar blijkbaar geen last van gehad😅
  6. Albert Koch:
    2 juli 2023
    Dank voor je verhalen Gert! Je hebt mij geïnspireerd om mijn fiets af te stoffen en op te knappen. De eerste kilometers zitten er op en het bevalt prima! Succes met de tocht!
  7. Gert:
    Dankje en goed bezig!!!
  8. Eva:
    3 juli 2023
    Wat een verhaal weer! Een goede fietsdag gewenst!
  9. Tinie:
    3 juli 2023
    Gaaf weer Gert je fiets avontuur
  10. Herman:
    3 juli 2023
    Goed weer van je te horen. Maakte me al een beetje ongerust. Prettige en droge tocht verder!