it giet oan !!!!

16 mei 2021 - Sint Nicolaasga, Nederland

Wij, Inge & ik, zijn vandaag vertrokken naar Friesland om deze week de Elfstedentocht te gaan fietsen. Inge wilde al heel lang deze tocht fietsen en wij hebben nu vakantie dus de boel gepakt en op naar Friesland.  De weersverwachting is niet denderend maar we hebben er zin in. We hebben er 5 dagen voor uitgetrokken en overnachten telkens bij particulieren. Dit hebben we geboekt via de organisatie 'Vrienden Op De Fiets' en bij 3 van de 5 kunnen we ook nog dineren. Hartstikke fijn natuurlijk in deze tijd. Vandaag vertrokken naar ons 'startpunt' Sint Nicolaasga. De auto geparkeerd en hier via een rondje om het Tjeukemeer naar onze eerste overnachting gefietst in Sint Nicolaasga. Rondje was toch nog 40km en we hadden geluk dat het hier na 15.00 uur droog was en zelfs af en toe een zonnetje. Jammer genoeg kon je maar een klein stukje echt langs het meer fietsen maar je krijgt wel gelijk het typische Friese landschap te zien met veel water, sloten, kanalen etc etc. We denken etappes te maken van circa 60km en willen ook de tijd nemen om dingen te bekijken. Morgen beginnen we dan aan de route. We gaan met de klok mee dus de eerste van de elfsteden is voor ons dan Sloten.

Groetjes Inge & Gert

1. Wenda:
    16 mei 2021
    Wat een mooie tocht gaan jullie maken! Ondanks de mindere weersvoorspellingen hebben jullie vast een heerlijke week! Veel plezier.
  2. Eva:
    Veel plezier en succes
  3. Toos:
    Dag Inge en Gert,
    Elske vertelde gister ad telefoon al dat jullie in Friesland gaan fietsen. Wat super leuk!
    Wens jullie een fijne week en hoop mooie verhalen te kunnen lezen de komende dagen.
    Groetjesss
  4. Herman:
    Hallo bikkels,
    Dus jullie zijn niet antivries (ook niet nodig bij temperaturen tussen de 7 en 15 graden), maar profries!
    Succes en geniet er van!
  5. Sara:
    17 mei 2021