Naar huis...

21 mei 2021 - Terwolde, Nederland

Onze overnachtingsplek was weer tip top. De mannen hadden het prima voor elkaar, nette inrichting, prachtige badkamer voor onszelf met regendouche, een kamer waar je kon zitten en waar je koffie of thee kon maken en alles superschoon. Aangezien we vandaag richting onze auto gingen, een korte etappe. Daarom ook laat ontbeten, 9 uur. Bij goed weer was het plan nog een rondje hier langs de meren te maken maar dat hebben we maar niet gedaan. Het woei behoorlijk en pal tegen. Bij het wakker worden hoorden we al gekletter tegen het slaapkamerraam. Gelukkig bij vertrek droog. Onderweg wel onze eerste fikse regenbui gehad, precies op een open vlakte en dus konden we ons vol in het regenpak hijsen, worden die ook een keer gebruikt :-) Inge wilde nog langs een banketbakkerij om wat typische Friese producten te kopen en die kwamen we tegen in Langweer, overigens een klein leuk dorpje gelegen aan de Langwaarden wieden (een meer).  Ze heeft Fryske Dúmkes, Kantkoek, Keallepoat, Zoetelief reepkoek en sûketkoeke (is geen suikerbrood) gekocht. Bij deze bakkerij ook nog een koffie to go gescoord en opgedronken op de nog natte terrasstoelen en dat kon prima want we hadden onze regenkleding nog aan :-) Vanaf Langweer was het nog maar een klein stukkie naar Sint Nicolaasga. We zagen al weer een bui naar ons toe aankomen waaien en precies bij de auto plensde het weer. We hadden een schuilplek. Na de bui de fietsen op de fietsdrager en bij de plaatselijke supermarkt nog een lunch gehaald. Daarna naar huis en waren daar om kwart voor drie. We hebben deze dagen totaal 392 km gefietst. Het waren maar 6 dagen maar voor ons gevoel leek het of we veel langer weggeweest zijn. Dit was voor Inge de eerste keer om op deze wijze op fietsvakantie te gaan en ze vond het reizen erg leuk, wat brengt de dag, wat zien we onderweg en waar zouden we slapen....een dagelijks terugkerend genoegen. En dat met het prachtige weer... kortom een top minivakantie!!

Groetjes Inge en Gert

1. Jeanne:
    21 mei 2021
    Dus toch nog een flinke bui gehad. Heb je die regenpakken niet voor niets meegenomen
  2. Eva:
    21 mei 2021
    Klinkt als een actieve en fijne vakantie.
    Fijn hoor.
  3. Toos:
    21 mei 2021
    Ik heb weer genoten van jullie verhalen! Op naar de volgende fietsvakantie samen!
  4. Albert:
    21 mei 2021
    Jullie hebben flink mazzel gehad met het weer. Fijn hoor!
  5. Arniek:
    21 mei 2021
    Fijn dat jullie ervan genoten hebben
  6. Herman:
    21 mei 2021
    Het was weer mooi om te volgen. Zowel de informerende tekst als de toelichtende foto's. Nostalgisch, met de papieren atlas er bij. Een bevestiging dat vakantie in Nederland ook plezierig is. De elfstedenkruisjes zijn onderweg. Geniet van Terwolde. Groet.
  7. Peter Kamphuis:
    22 mei 2021
    Fijn dat jullie zo genoten hebben. Bewaart Inge die Friese lekkernijen voor de bezoekers op haar verjaardag?