Route volbracht

20 mei 2021 - Sneek, Nederland

Vandaag de route volbracht want onze laatst geboekte overnachting in Sneek lag op relatief korte afstand van Leeuwarden en dus besloten we IJlst vandaag ook maar mee te pakken. Na het ontbijt om 9.30 uur vertrokken en eerst een extra rondje gemaakt door het natuurgebied waar de B&B zich bevond. Daarna door naar Leeuwarden om de historische plekken van de Elfstedentocht te bezoeken. We hebben de finish bezocht op de Bonkevaart, de 11stedenhal, dat is de vertrekplaats en de Zwettehaven, daar binden ze de schaatsen onder. Allemaal weer historische plekken, zie foto's.  Na Leeuwarden komt Sneek en daar uiteraard de Waterpoort bewonderd en door het oude centrum gefietst. Terrasje gedaan en Inge heeft nog een nieuwe jas gescoord :-) voor Sneek in het dorp Boazum staat nog een voormalige 'bewaarschool'  dat is de voorloper van de vroegere kleuterschool. Vanaf Sneek is het maar een klein stukje naar IJlst. Daar de bijzondere overtuintjes bekeken. Dat zijn tuintjes van huizen die aan de overkant van de straat liggen. Eenmaal terug in Sneek wat gezonde boodschapjes gehaald en bij een snackbar een patatje gegeten. Vandaag 60 km afgelegd en om 18.00uur bij de overnachtingsplek aangekomen. Deze mensen zijn net begonnen met het vodf concept en wij zijn hun eerste gasten. Morgen kijken we even wat we doen. Bij slecht weer gaan we rechtstreeks naar de auto maar mocht het toch nog lekker weer zijn dan maken we nog een rondje hier in de buurt. Tot en met vandaag hebben we 357 km afgelegd. De officiële route is 240 km. De extra km's zijn gemaakt door de vele extra rondjes.

Groetjes Inge en Gert

1. Arniek:
    20 mei 2021
    Geweldig hoor om zo'n tocjt te maken x
  2. Jeanne:
    21 mei 2021
    Knap gedaan luitjes. Kan van de bucketlijst. Hoop dat jullie erg genoten hebben .
  3. Tinie:
    22 mei 2021