Droog !!!!

17 mei 2021 - Bolsward, Nederland

Jongens jongens wat een geluk hadden we vandaag. We zijn droog aan gekomen in Bolsward. Veel buien gezien maar allemaal voor, achter, links of rechts van ons maar nooit boven ons. Wat een geluk !!!! Even 1x wat gespetter maar stelde eigenlijk niets voor. Vandaag dan begonnen aan onze 11steden tocht. Om 9.30 zaten we op de fiets voor wat uiteindelijk 90km zou gaan worden. Onze eerste stempelpost was Sloten. Verder ging het via Balk, het Gaasterland en Oudemirdum langs het IJsselmeer naar de volgende stempelpost Stavoren. Vandaar langs het IJsselmeer naar Hindeloopen vervolgens Workum om te eindigen in Bolsward. Stavoren viel ons wat tegen. Hier is een hotel waarvan de kamers zich in grote wijnvaten bevinden. Hindeloopen en Sloten zijn prachtige kneuterige stadjes. Echt fantastisch om doorheen te slenteren. Sloten is met zijn circa 500 inwoners de kleinste Elfsteden stad. Het Gaasterland er zijn bosgebied was zelfs een beetje glooiend. De uitzichten waren vandaag geweldig. Verschillende uitzichtpunten bezocht en wandelingetjes gemaakt in de stadjes. Er is een kunstproject gerealiseerd van fonteinen, elke Elfsteden stad heeft zijn eigen fontein gebaseerd op de plaatselijke geschiedenis van de stad waar de fontein staat. We zoeken deze dan ook allemaal op, zie: 11fountains In Oudemirdum een oude luchtmachttoren bezocht van de KLD, Koninklijke Luchtwacht Dienst. De vrijwilligers die deze torens bemanden noemden het Kijken-Luisteren-Doorgeven. Deze torens werden gebruikt tijdens de koude oorlog om eventuele vijandige vliegtuigen te spotten die onder de radar vlogen. Vanaf Hindeloopen tot Bolsward was er wel veel wind tegen maar liever dat dan plensbuien. We zitten nu in een geweldige B&B. De gastvrouw is super en heeft zelfs een heerlijke diner geserveerd. De accommodatie is geweldig. Morgen eerst even Bolsward bekijken en dan verder richting Sint-Annaparochie waar we weer een vodf overnachting hebben.

Groetjes Inge en Gert

1. Toos:
    18 mei 2021
    Prachtige plaatjes! Wat is Friesland mooi!
    En wat hebben jullie een mazzel met het weer gehad. Veel fietsplezier!
  2. Sven:
    18 mei 2021
    Mooie foto's! Fijn om jullie te volgen en zien stralen. Veel plezier!
  3. Jeanne:
    18 mei 2021
    Wat fijn dat het droog was. het maakt het fietsen zoveel leuker. 90 km vind ik een behoorlijke afstand. Kon Inge het ook goed volhouden?
  4. Inge:
    18 mei 2021
    Ja hoor Jeanne, het gaat helemaal goed met mij.... Maar ja, ook electrisch fietsen he....
  5. Peter Kamphuis:
    Hoi Inge en Gert,
    Mooie foto's met typische Friese landschappen en plaatsen. Leuk dat Inge ook meefietst.
    Voor wat betreft het weer: je moet maar zo denken, dat deze tocht op de schaats nog altijd veel kouder is. Vraag maar aan Herman. Groetnis en in soad fytswille dizze wike.
  6. Inge:
    18 mei 2021
    Ja Peter, we fietsten met tegenwind langs die vaarten en toen moest ik wel denken aan die schaatsers, in de ijzige kou, met wind tegen.... Vreselijk.... Maar wij genieten lekker in de zon, tot dusver