Retourtje Luxemburg - Schengen 6

29 juni 2023 - Eisenbach, Luxemburg

Donderdag 29 Juni

Wat een dag zeg. Maar de dag begon dan slecht ,hij is wel mooi geëindigd. Het is een heel verhaal. De dag was nog maar amper begonnen of ik werd wakker en hoorde mensen praten in de algemene ruimte naast het tentveldje. Ze maakte nogal een rare indruk en ben gaan kijken. Het was een apart stel, verwilderde blik, veel plastic tassen en dan denk ik al snel aan junks en/of daklozen. Ik heb de beheerder gebeld en die is in discussie gegaan met ze en na een half uur heen en weer gepraat, allemaal in het Frans en dus geen idee waar het over ging, mochten ze hun ieniemienie tentje opzetten. Echter na een uur, weer luide stemmen van hun het leek wel of een van hun een psychose had oid. Ik weer gebeld met beheerder maar ze zei dat ze nu ook niet wist wat ze er aan kon doen. Jullie begrijpen ik heb eigenlijk niet meer geslapen. Als ik eens keek dan zat hij telkens buiten de tent en liep veel heen en weer. Bij het opbreken heb ik ze niet meer gezien, bleken ze bij de receptie te zitten.....??? De mede (tent)kampeerders hebben ook alles gehoord en niet veel geslapen. Ik ben maar gegaan zonder nog bij de beheerder te vragen naar het hoe & wat. Kan me beter richten op het fietsen, nou ik kon goed merken dat ik slecht geslapen had, pas na de middag voelden de benen weer een beetje goed aan. Toch nog 85 km gefietst waarvan zo'n 15 weer extra waren vanwege afzettingen en omleidingen. Onderweg mooie stukken gehad langs de Our en een meer. Bij dat meer was hangend aan de bergwand een fietspad gebouwd, gelukkig kwam ik niemand tegen want het was erg smal. Enfin de foto's laten het wel zien. Dan nu het mooie slot van deze dag, ik was eigenlijk op zoek naar een camping die een blokhut oid verhuurde maar kon niets vinden, ook geen Airbnb, geen Warmshowers en de campings die ik zag daarbij dacht ik van nou ik weet niet of ik daar een goede nachtrust zal krijgen. Er was er een met zoveel troep dat ik dacht het is geen camping maar een vuilstort, het was bij een boerderij en werkelijk waar, er stonden oude caravans waarvan de deuren waren vervangen door hekwerk en er zaten beesten in. Er liepen mensen en durfde geen foto te maken. Ik dacht op een gegeven moment ik moet nu toch maar een besluit nemen en ging de camping op waar ik nu sta, camping Vallêe de l' Our in Eisenbach. Ik zag wel bij het langs fietsen safaritenten staan en hoopte dat ze ook iets goedkoper zouden hebben. De jonge beheerder had niets goedkoper en de prijs was normaal 100 per nacht maar omdat ik alleen was vroeg hij aarzelend dat hij toch wel minimaal 50 wilde hebben. Geweldig toch!! Super aardige vent en kan ook een beetje NL verstaan en spreken. Hij zei tegen me praat maar NL tegen me dat versta ik beter dan jouw Duits ha ha ha. Hij heeft de camping een aantal jaren overgenomen en het prachtig gemaakt, compleet nieuw modern sanitair, ruime plekken, geen oude caravans die permanent staan. Goed restaurant en daar heb ik  lekker gebruik van gemaakt. Ik tik dit nu terwijl de regen tikt op het tentdoek van de safari tent, ook weer een mazzeltje. Morgen weer verder noordwaarts.

Au revoir (of zeggen ze hier auf Wiedersehen? )

Gert

1. Eva:
    29 juni 2023
    Nou jij maakt wat mee zeg. Dit zijn de avonturen! Na een slechte nacht nu een hele fijne nacht gewenst. Mooie foto's weer.
  2. Arnieke:
    29 juni 2023
    Wat eng dat fietspad maar wel een hele mooie natuur. Succes verder x
  3. Gea:
    Wat een bijzondere dag!
  4. Mily:
    29 juni 2023
    Die camping in Eisenbach is mijn eerste campingervaring geweest. Aan de Our, door pa genoemd: de ouwehoer
  5. Toos:
    30 juni 2023
    Ik hoop dat afgelopen nacht beter geslapen hebt Gert. Mooie paadjes om te fietsen daar. Leuk om zo mee te reizen.
  6. Herman:
    30 juni 2023
    Je maakt heel wat mee onderweg! Agnes heeft gereageerd op Milly bij reisverhaal 5 over Wasserbillig. Ben je daar weggeregend Agnes?
    Gert, kom je ook nog langs Benzinbillig? Weet je toevallig de prijsverschillen in de landen die je bezoekt?
  7. Inge:
    30 juni 2023
    Gert zat dus naast de camping waar wij vroeger naar toe zijn geweest. (52 jaar terug) . Die van de ouwe hoer en de doperwten
  8. Sara:
    2 juli 2023
    Hahaha mama wat zeg jij dan 🤣 lees het bericht. Dit verhaal moet uitgelegd worden. Mooie plaatjes Gert!
  9. Gert:
    2 juli 2023