Retourtje Luxemburg - Schengen 4

27 juni 2023 - Alzingen, Luxemburg

Dinsdag 27 Juni

Vandaag kleine etappe naar een camping onder Luxemburg stad, afstand zo'n 50km, de volgende ligt in Frankrijk en is dan nog 45km verder en dat wordt me te gek. Dus weer lekker vroeg op de camping, 13.30 uur. Onderweg nog een Luxemburger ontmoet, hij kwam me achterop en we raakten aan de praat ,hij kon goed Engels. Dat had hij moeten leren voor zijn werk. Werd een interessant gesprek. Ik vroeg hem waarom zoveel Luxemburgers Duits kunnen spreken, dat komt vertelde hij, omdat Duits een standaard vak op de scholen is. Hij fietste ook veel maar met een racefiets. Ook in Luxemburg is er woningnood, hij had bv voor zijn dochter een stacaravan gekocht en ergens laten plaatsen. De kosten voor levensonderhoud zijn hier ook niet te doen voor de gewone burgers. Hij was 62 en al met pensioen de bofferd. Ik vertelde hem dat ik nog 5 jaar door moet. Ben niet in Luxemburg stad geweest, had ik niet zo'n zin in en er stonden ook schoolklassen bij de lift. Dus lekker op het gemak het riviertje de Alzette gevolgd en zo Luxemburg gepasseerd. Nu op camping Bon Accueil ten zuiden van Luxemburg. Eerste camping met een prachtig tentveld en ook nog een goede grasmat. Meestal is het wat behelpen met de tentveldjes maar niet hier. Ook prima voorzieningen. Wederom weer veel Nederlanders hier. Boodschappen gehaald bij de verderop gelegen Delhaize en de kleding hangt ook al weer te drogen. De gps wordt opgeladen bij de overburen, de buurman heeft ook een Garmin dus snapt hoe het werkt,nu hoef ik niets uit te leggen als de gps begint te piepen. Er staat hier een stel dat ook fietskampeert, ze komen uit Amerika en doen dit voor het eerst en gelijk maar in het diepe gesprongen want ze doen Rome -Londen. Ze hadden veel geleerd van een Nederlands stel dat al jaren over de wereld fietst en daar verslag van doet op YouTube, Wheels to Wonder heet hun kanaal (ik volg hun ook al jaren). Het is nu bijna half zes en de ene na de andere camper komt de camping op rollen, bijna allemaal NL'ers, maar ook een Engels stel en ik zie een Zweedse camper. Vanavond staat er op het menu: zalm, rauwkost met kikkererwten als extra toevoeging en couscous, als toetje een pot skyr en een mango heb ik al op. Voor het eerst zie ik weer wolken en inmiddels is het geheel bewolkt geworden, gelukkig ook niet meer zo warm vandaag.

Au revoir

Gert.

1. Inge:
    27 juni 2023
    Ach, in Luxemburg stad waren we samen ook al eens geweest.
    Prachtige foto's weer. En je staat op een mooie plek zeg! Geniet lekker!!!
  2. Jeanne:
    Prachtige foto's Gert. Veel plezier
  3. Dory Abrahamse:
    27 juni 2023
    Grappig die kleerhangers! Zijn die van jou?
  4. Gert:
    Ja zeker, opvouwbare van Decathlon. Super handig
  5. Dory Abrahamse:
    27 juni 2023
    Top, kende ik nog niet! Ik ga kijken, lijkt me handig.