Aftrap...

1 juli 2021 - Valthe, Nederland

Vandaag, 1 juli 2021, vertrokken naar Denemarken. Deze trip stond al gepland voor vorig jaar maar kon toen niet doorgaan vanwege de reisrestricties en beschikbare tijd. Waarom deze trip....? Een vriendin van Sara woont in DK en zij wilde haar bezoeken en wilde daarvoor graag onze auto lenen, dat was goed mits ik mee terug kon. Dus fiets ik nu naar DK naar het plaatsje Lysabild. 13 Juli gaan we dan samen terug naar NL. Vanmorgen om 8.15 uur vertrokken en het miezerde tot 12 uur. Geen leuk begin maar hoort erbij. Na Hardenberg klaarde het op en kwam er zelfs een klein zonnetje bij. De gereden route van vandaag is te zien op de kaart bij dit blog. Net als de foto's die laten zien wat ik zoal tegen kwam vandaag. De afstand vandaag was eigenlijk een beetje te veel voor mij, 120 km. Was om 17.30 uur op mijn bestemming en dat is geen camping ditmaal maar een overnachting bij Marja & Herman, zij zijn ook fietsreizigers. Via de organisatie WarmShowers.com kun je met elkaar in contact komen voor een overnachting en dit is mijn eerste overnachting op deze manier en ik kon zelfs mee-eten, hoe fijn is dat. Marja & Herman hebben ook al veel fietsreizen gemaakt en vooral Herman heeft in verre oorden gefietst zoals Vietnam, Australië, Bolivia. Beiden hebben ook net als ik een Santos fiets. Vanavond gezellig met elkaar gekletst en ervaringen uitgewisseld. Was super!  Deze mensen hebben al aan fietsers van over de hele wereld onderdak verschaft. Morgen zal ik Duitsland in gaan bij de grensovergang bij Bad Nieuweschans. Waar ik dan stop voor de nacht weet ik nog niet. Eerst maar eens voelen morgen hoe de beentjes zijn.

Groetjes Gert

ps1 Deze blogpost is gemaakt op mijn telefoon. Taalfouten en gekke opmaak gebeuren dan zomaar. Stoor je er maar niet aan. :-)

ps2 Altijd leuk als je reageert maar wees niet bedroefd, beledigd of ongerust als ik niet altijd reageer. De tijd ontbreekt mij soms hiervoor.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wenda:
    Heel fijne tijd, Gert!
    Erg leuk om weer mee te mogen lezen. Je verhalen hoor ik graag als we weer op de camping zijn.
  2. Inge:
    2 juli 2021
    Geniet er weer van! Hopelijk was de regen van de 1e dag ook gelijk de laatste.... Ik vond het zo zielig om je zo weg te zien rijden indie trieste miezerregen....
    Veel plezier, goede reis en vooral : doe voorzichtig!!!!
  3. Albert:
    Veel plezier Gert!
  4. Peter Kamphuis:
    2 juli 2021
    Goede reis Gert en geniet ervan. Mooie foto's.
  5. Toos:
    Hoi Gert,
    Wat een mooie tocht heb je weer voor de boeg. Hoop dat het lekker fietsweer wordt. Geniet van je mooie reis, dan geniet ik van je verhalen en foto's.
  6. Tinie:
    2 juli 2021
    Fijne tocht toegewenst Gert. Geniet ervan.