9 sept 2022 Dag 14

9 september 2022 - Rygge, Noorwegen

Goed geslapen vannacht op deze bijna uitgestorven camping en gelukkig de tent droog in kunnen pakken. Gisteren nog gebeld met Elske en in dat gesprek kwam ik erachter dat ik de dag kwijt was. Gaat goed dus met de ontspanning :-) De route naar Fredrikstad was de eerste 15 km niet zo fraai maar daarna ging het op en af door bos en langs de kust, erg fraai. Bij een picknicktafel een koffietje gemaakt. Ik zag bewolking op afstand maar waar ik was scheen de zon nog. Later vanaf Fredrikstad deels halfbewolkt en best veel wind. In Fredrikstad heb ik de vijfde veerboot gehad volgens mijn telling, klopt dat Peter....jij bent van de cijfers en getallen :-) Deze was ook weer gratis. Een man bij het pontje vertelde dat ik ook via de brug kon die vanaf de opstapplaats te zien was. Maar dat leek me niet zo'n goed plan en de veerboot was gratis :-) Ik heb nog niet echt spectaculaire uitzichten gezien daarvoor ging de route te ver van de kustlijn af. Maar bij de wildkampeerplek was het uitzicht fantastisch! Het plan was een camping,maar ik zag mogelijkheden tot wildkamperen maar moest dan wel water bijvullen. Daarvoor was ik al bij de supermarkt geweest en omdat ik uitging van een camping geen water meegenomen. Na de supermarkt zag ik dus genoeg mogelijkheden tot wildkamperen en heb toen water gevraagd bij een huis waar iemand buiten was. Via paadjes langs en over een golfbaan, maar het was de route want er stonden ook routebordjes. In een stuk bos terecht gekomen en daar een kruipdoor sluipdoor paadje ingegaan om te zoeken naar een wildkampeerplekje en het is een prachtplek zo vlak bij de zee. In de luwte van het bos staat de tent. Morgen dan de oversteek naar Horten en ik kan vanaf mijn plekje de veerboten al zien in de verte. Er is morgenvroeg  kans op wat regen, afwachten maar. Vanaf Horten ga ik routes volgen die gemaakt zijn door Gea van Veen, zij is routemaakster van de St.Olafsroute in Noorwegen/Zweden zie  https://viagaia.nl/fietsroutes/olavspad/route      en is nu momenteel, ze zit aan de overkant van het water ergens, bezig een aanlooproute te maken vanaf Kristiansand naar Oslo. Ze zocht testfietsers hiervoor en omdat ik toch hier aan het fietsen ben waarom niet. Draag graag mijn steentje hieraan bij. Maar eens kijken hoe zich dat ontwikkelt.

Hilsen fra skogen, Gert

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Inge:
    9 september 2022
    Geweldige plek zit je weer. Maar lijkt me ook best eng op zo'n donkere plek... Je weet wat te doen bij geknor in de buurt he...
    Let op als je er vannacht uit moet.... Lijkt me lastig staande te blijven op die rotsen. Doe voorzichtig.
  2. Herman:
    9 september 2022
    Prachtige natuur, zee en uitzichten om naar te turen! Veel plezier op je pelgrimstocht langs de Sandfjord en het Skagerrak!
  3. Gert:
    10 september 2022
    Dank maar ik zit langs de buitenste Oslofjord