8 sept 2022 Dag 13

8 september 2022 - Skjeberg, Noorwegen

Vandaag dan de eerste volledige rustdag. Lekker lummelen, muziek geluisterd , dutje gedaan en een wandeling gemaakt naar de supermarkt die 2,5 km van de camping af zit in het plaatsje Skjeberg. Erg rustig hier op de camping, een paar vaste gasten, een paar stuga's zijn verhuurd, paar campers en ik met mijn tentje. Gisteren kwam ik toch weer een paar vakantiefietsers tegen die richting zuiden gingen. Gisteravond laat nog een fietser hier aangekomen die ook noordwaarts trok. Nog zo'n 500 km te fietsen tot aan Kristiansand denk ik en daar heb ik 12 dagen de tijd voor. Het zal nu wat zwaarder worden maar ik denk dat die 12 dagen voldoende zijn. Vannacht heerlijk geslapen en de tent was goed droog vanmorgen, hopelijk morgen vroeg ook. Probeer dan een camping vlak bij de ferry van Moss naar Horten te nemen. Dat is zo ongeveer in het midden van de Osloford. Verwacht dat dat ook zo'n 70 km zal zijn. Eerst langs Fredrikstad, dat is nog zo'n 30 km, schijnt een mooie plek te zijn. Dan verder langs de kust richting Moss. Misschien neem ik morgen al de ferry naar Horten maar ligt een beetje aan de tijd. Rond 16.00 uur moet je wel een plek hebben, het wordt dan al snel frisser en wil je eigenlijk je tent al hebben staan. Verder geen nieuws vandaag.

God natt, Gert

​​​​

​​​​

1. Inge:
    8 september 2022
    Nou, na zo'n heerlijke rustdag morgen er weer goed tegenaan. En vooral genieten van de natuur daar. Je komt nu bij de fjorden. Wow... Zou er graag bij willen zijn. Maar onze tijd daar samen komt er vast nog wel een keer aan. Goede reis en ik kan niet wachten om weer zulke mooie foto's in de app of op het blog te zien.
  2. Albert:
    9 september 2022
    Een heel andere wereld daar Gert. Leuk hoor! Ik hoor je helemaal niet over muggen? Zijn die er helemaal niet?
  3. Gert:
    9 september 2022
    Heel weinig Albert. Zie ze wel af en toe maar massaal....nee. Slechts eenmaal geprikt tot nu toe en dat zonder beschermingsmiddel.