7 sept 2022 Dag 12

7 september 2022 - Høysand, Noorwegen

Yesss, ik ben in Noorwegen aangekomen. Maar laat ik bij het begin beginnen. De nacht is rustig verlopen en heb goed geslapen. Gisteravond vanwege aanwezigheid van goede WiFi nog even via video contact gehad met Inge, ff bijkletsen. Plan was rustig aan te doen en te kijken wat de dag brengen zou. Gewacht tot de zon zijn best had gedaan om de tent te drogen en stapte om 10 uur op de fiets. Het ging tot aan Strömstad over brede rustige wegen met soms een brede en dan weer een smalle strook voor fietsers. Ik kwam nog een Nederlandse bergingsvrachtwagen tegen, jullie weten wel zo'n gele. Hij kwam uit het noorden. Het was de firma Dekker uit Rijssen. Hij was wel leeg. Ik zit trouwens weer als een vorst op de fiets. Mijn fietsbroeken zaten niet meer zo goed, ze irriteren en dan vooral het stiksel langs de zeem. In Nederland bij 1 daagse ritten geen last van maar nu dus wel. Zat al een paar dagen te denken wat te doen en opeens gisteren vlak voor Grebbestad was daar een mega sportkledingstore, ze verkochten er alleen maar kleding. Het besluit was snel genomen daar ga ik nieuwe fietsbroeken halen. En ja vandaag lekker gezeten :-) Ik had nog contanten genoeg en dacht ik ga ergens lunchen dan kom ik een beetje van dat geld af. Dus in Strömstad een bistro in en lekker lunchen, bij afrekenen kwam er een probleem voor mij, je kon alleen maar pinnen, contant betalen was niet mogelijk..... In Noorwegen maar minder contanten op zak nemen. Vanaf Strömstad zo'n 20 km door de bossen zeer rustig, leek wel uitgestorven. Was wel weer prachtig. Na 67 km was ik bij de grens met Noorwegen. Er zijn daar bij Svinesund twee bruggen, een kleine (ik neem aan dat dat de oude grensovergang is) en een grote voor de snelweg. Daar moeten de vrachtwagens heen en je zag ook op afstand een flinke file van vrachtwagens die Zweden in willen. Uiteraard een paar foto's gemaakt. Toch wel een kik hoor om dan via zo'n hoge brug (hij was echt hoog) Noorwegen in te fietsen. In Noorwegen was het nog 15 km naar de camping Høysand in Hōysand. Dit ging eerst over een erg drukke weg maar ook de Noren gaan ruim om je heen. Later door bos en smalle achteraf -weggetjes naar de camping. Ik blijf hier morgen ook. Voor het eerst dan een hele rustdag. Heb 751 km in Zweden gefietst en het totaal aantal gefietste kilometers is 880. Je merkt goed dat het 's avonds frisser wordt. Nu ik dit tik om 19.15 uur, heb ik de jas en lange broek al aan, maar zit nog wel buiten.

sees i morgen, Gert.

PS. De aan/uit knop van mijn GPS gaat ook stuk. Heb inmiddels contact gehad met de firma Waypoint uit Rijssen waar ik hem gekocht heb in 2014.  Maar eens kijken hoe lang het goed gaat nog.

1. Arnieke:
    Geweldige prostati

Geweldige prestatie Gert
  2. Gea:
    7 september 2022
    Welkom in Noorwegen! Niet teveel pinnen hoor, hier wordt bijna niets cash betaald.
    Geniet van je vrije dag!
  3. Gert:
    Dank voor de tip!
  4. Inge:
    7 september 2022
    Gefeliciteerd met je aankomst in Noorwegen. . Wat balen van dat GP's apparaat. Lijkt wel of die gevallen is.... Zo heb je wel wat pech onderweg.(slaapzak, fiets broek en nu dit..... Vandaar die bergingswagen😁😁😁. Even zonder dollen. Hopelijk blijft het hierbij en is het apparaat te repareren...
  5. Herman:
    Geniet van Noorwegen!