3 sept 2022 Dag 8

3 september 2022 - Partille, Zweden

Heerlijk rustig wakker geworden en kalmpjes aan ingepakt. Vandaag in Göteborg een tuinhuisje geboekt via Airbnb in de buitenwijk Partille, beetje op verkeken want het was toch nog 9 km van de route af. Ook Göteborg-centrum was wat verder dan de verwachte 50 km, het was 65 km. Totaal vandaag kom ik op 76 km, was niet mijn bedoeling, maar goed. Al met al dus geen halve rustdag. Maar ik heb wel nieuws...al pratende met de campingbeheerder bleek dat ik vrijwel langs een grote buitensport winkel zou komen, XXL genaamd. Het is een soort Decathlon maar deze keten heeft vele winkels in Zweden. Onderweg genoeg tijd om er over na te denken....als ik het niet nu doe dan komt er wellicht niet meer zo'n mogelijkheid. Dus toch maar gaan kijken en men heeft mij goed kunnen helpen. Heb nu een nieuwe slaapzak met passende Inliner. Het is een mummie-model. Hoef je minder lucht warm te maken. Het mooie is dat we enthousiast spraken over mijn reis, de man was erg belangstellend. Ging over hoe je dan de dingen doet en zo en zo kwamen we ook op koken en dat ik nog een brander heb voor prikblikjes....laten die nou net slecht verkrijgbaar zijn in Skandinavie. Oeps....heb er wel een paar bij me maar of het genoeg is. Hij bood spontaan gratis een kleine branderkop aan voor schroeftankjes, mooi hè. En dat naast de slaapzak die in de opruiming was want het is uitverkoop hier omdat ze plek moeten maken voor de wintersporten. Bij Hagen aan de kust kreeg ik al een voorschot op wat ik nog te zien krijg, nl de Zweedse scherenkust lijn. Moet prachtig zijn en dat gaan we de komende dagen maar eens zien. Ik vond het best wel spannend zo door deze grote stad te fietsen, daarbij ook nog zaterdag dus druk druk druk. Gelukkig hebben ze hier mooie fietspaden en bij elke oversteek heb je als fietser voorrang en dat krijg je ook. Ik zag ook nog een groot stadion, stond een naam op beginnend met een U... Peter weet dat wel :-) Ook is het Oktoberfest al losgebarsten incl de Alpen muziek..... :-) Ik kwam natuurlijk langs vele eettentjes en heb iets bij een shoarmatent genomen. Vanavond niet koken dus. Wel ff yoghurt gekocht voor het nodige eiwit. Straks maar even kijken hoe ik morgen weer op de route kom en zo 's morgens vroeg zal het met de drukte wel mee vallen. Ook even bekijken waar ik morgen dan weer overnacht, wild, shelter of is er een camping open op mijn voorgenomen afstand.

godnatt till senare, Gert

1. Inge:
    3 september 2022
    Ook vandaag weer een leuk verhaal, hoop dat de slaapzak je lekker droge, warme nachten geeft. De foto's zijn weer ontzettend mooi!!!!.
    Ik wens je morgen weer een fijne, vast rustigere, tocht!!! Xxxx
  2. Jeanne:
    5 september 2022
    nu eens een verhaal over drukte! Het is wel iets anders dan vorige dagen. op de foto's zag ik nauwelijks anderen. Wat aardig dat zo'n man je zo goed helpt en ook nog iets cadeau geeft.
    Veel plezier verder