28 aug 2022 Dag 2

28 augustus 2022 - Lübeck-Travemünde, Duitsland

Ik heb vannacht goed geslapen. Na een geweldig ontbijt met vele Deutsche Brötchen ben ik om 10 uur vertrokken op de fiets richting travemünde. Onderweg veel kilometers gemaakt over een oud spoorbaan traject, het was prachtig! Verder nog vele km's door bos en later door een gravelpad en zandweg. Je verwacht het hier misschien niet maar er zijn hier vele stukken natuurgebied. Onderweg kwam ik nog een stel Nederlanders tegen. Hij had een spaak kapot, natuurlijk vroeg ik of ze hulp nodig hadden maar was niet nodig. Zij waren naar de Noordkaap gefietst en via Finland terug naar Helsinki en vanaf daar de ferry naar Travemünde. Ze hadden er 8,5 weken over gedaan. Ze wilde treinen terug naar Nederland maar ook zij ervoeren veel problemen om een trein te boeken. Ik heb vele kilometers gefietst langs het Trave kanaal, er is ook een riviertje de Trave en die mondt uit in de zee bij ..... Travemünde. Ergens bij Lübeck was als ik iets aan het drinken, stopte er een Duitser en we raakten aan de klets, hij wilde wel een stukje met me mee fietsen. Hij had ook veel gefietst en was nu 77 jaar. Lübeck is trouwens een echte Hanzestad. Ik heb echt mooie huizen gezien langs het water.  Nu zit ik aan het strand in Travemünde, een echte badplaats en dus ook erg toeristisch. Het is nog 4 uur voor mijn boot vertrekt maar even kijken wat ik nog ga doen. Toch nog ruim 80 km gefietst, dat had korter gekund maar ik nam niet de rechtstreekse route. Vraag ik me net af wat ik ga doen komt daar opeens een fietser aan en stopt voor mijn neus, hij zag me eerst niet dus stap ik op hem af. Het is Jakop uit Nürnberg. Op zijn eerste fietsreis naar Travemünde. Vanaf hier gaat hij weer terug naar huis. Hebben uitgebreid gekletst. Om kwart voor acht was ik bij de ferry terminal en kon al snel door de poort. Kreeg gelijk het toegangspasje voor mijn hut, nr 3003. Ik moest achter het loket wachten tot de shuttle bus mij zou komen ophalen, dat werd half negen en moest achter de bus aan fietsen. Ik zo alle wachtende auto's voorbij. Het viel me op dat er niet veel auto's stonden te wachten, misschien komt dat nog. Uiteraard wel veel vrachtwagens. Ergens aan de zijkant kon ik mijn fiets plaatsen en vast sjorren. Tot dat moment was ik de enige fietser. De hut ziet er prima uit. Strak op verkenning door de boot. Morgen dus aankomst in Malmö - Zweden. Heb er zin in en benieuwd hoe het daar voelt en uitziet.

Groetjes Gert

1. Inge:
    28 augustus 2022
    Mooie, leuke foto's weer. Ik zie ons volgende tripje al voor me.... Naar Noord Duitsland en dan lekker in zo'n mooie strandstoel genieten van de zon , de omgeving en elkaar. Veel plezier verder xx
  2. Herman:
    28 augustus 2022
    Hoi Gert. Net terug van Terschelling. Onder andere gefietst. Maar dat is niks vergeleken met jouw nieuwe fietsonderneming. Klinkt heel uitdagend: Zweden en Noorwegen. Zeker 1000 kilometers? Veel succes! Geniet er van! Groet van Denny en Herman
  3. Mily:
    29 augustus 2022
    Hallo Gert, leuk dat ik je nu eindelojk kan volgen. Groetjes
  4. Jeanne:
    29 augustus 2022
    Wat een geweldige foto's heb je verstuurd. Je krijgt echt een goede indruk Hopelijk heb je goed geslapen in hutje 3003. en nu hup door Zweden.