27 aug 2022 Dag 1

27 augustus 2022 - Hamburg-Volksdorf, Duitsland

Vandaag op weg gegaan voor mijn reis door Zweden en Noorwegen. Ik volg in grote lijnen de westkust van Zweden naar Noorwegen en dan via de zuidkust van Noorwegen tot aan de stad Kristiansand. Vandaar neem ik dan de nieuwe ferryboot terug naar Nederland die aanmeert in Eemshaven. Zit nu in de Flixbus naar Hamburg. Ik stapte op in Groningen, (vertrek 10.45 uur) en Inge heeft mij daar heen gebracht. In Hamburg overnacht ik bij iemand uit de Warmshowers community. Zondag fiets ik dan naar Travemünde alwaar 's avonds de ferry vertrekt naar Malmö. Deze komt daar rond 07.30 uur aan en vanaf daar dan richting het noorden. Mijn oorspronkelijke plan was om zondag wanneer de ferry zou gaan , per trein naar Travemünde te reizen, maar de treinen en stations in Duitsland zijn zo vol en druk dat ik daar vanaf heb gezien. Nu met dat 9 euro ticket van de Deutsche regering is het enorm druk. Dus een alternatief gezocht en dat is dus de Flixbus geworden. De reis verliep prima, fiets en bagage is goed meegekomen en om 15.30 stond ik op het busstation van het Hamburger Hauptbahnhof. Wat een drukte , heel veel flixbussen stonden daar en ze gingen naar verschillende bestemmingen in Europa. Ik zag er een naar Wenen gaan bijvoorbeeld. 16.00 uur stapte ik op de fiets om naar mijn overnachtingsadres te gaan. Hier in het centrum moest ik wel even acclimatiseren.....phoe wat een drukte; mensen, verkeer, geluiden. Was blij dat ik een route (track op GPS) gemaakt had naar het adres. En wat bleek, de route ging al na 3 km uit het centrum door een park heen en wat later overging langs een riviertje. Veel groen en geen druk verkeer, heerlijk. Na 21 km ben ik dan aangekomen bij Peter mijn Warmshowers host.