2 sept 2022 Dag 7

2 september 2022 - Åsa, Zweden

Gisteravond nog een tijdje bij het kampvuur gezeten en toen het stil werd in de omgeving naar bed gegaan. Voor de tweede nacht wakker geworden van de kou, is het de koude? de slaapzak was weer vochtig, verschillende dingen nu geprobeerd en ook nog andere fietsers geraadpleegd maar gek blijft het dat het zich niet voordeed op de twee campings. Sta nu weer op een camping en ben benieuwd.... Met hulp van de campingbeheerder in ieder geval achterhaald dat er op mijn route nog verschillende winkels komen die slaapzakken verkopen :-) Vandaag dan een halve rustdag. Misschien morgen ook een halve, dan doe ik s' middags nog een stukje. Göteborg is nog 50 km en zoek daar misschien een Warmshowers adres. Uitchecken kan tot 15.00 uur dus ik heb de tijd dan :-) Ik was hier al om 12.30 uur en was opgestapt om 8 uur. Camping ligt direct aan zee in dorpje Åsa. Afstand vandaag gefietst is 55 km. Verder weinig te melden over de route. Landschap was gelijk aan de vorige dagen bos en dan weer een prachtig meer en ontelbare mooie huisjes. Eenmaal uit de bossen kwam ik weer in de bewoonde wereld, dat was echt opvallend hoe verlaten het stukje binnenland was. Eenmaal weer aan de kust zit ik weer op de Kattegattleden. Ik heb lekker alles kunnen wassen en het droogt nu snel aan de lijn in de zon. Er komt nu nog een fietser (Duitser) aan die morgen naar Göteborg gaat en neemt vanaf daar de ferry naar Kiel. Als je hier op deze camping met camper of caravan komt dan kan ik me niet voorstellen dat je dan geniet.... Men staat zo kort op elkaar....en dan zijn het ook nog van die megacampers... Staat ook niks geen groen of zo, kale toestand. Als de zon weg is dan is het best wel fris. Verder weinig te melden en mocht dat nog komen dan lezen jullie het morgen. Oh ja, toch iets. Het weer is prachtig, wel fris 's morgens dus even doorbijten in de korte broek :-) en het blijft ook nog even mooi wat een gelukkie.

Hälsningar, Gert

1. Inge:
    2 september 2022
    Wat jammer dat jouw speciale slaapzak blijkbaar toch niet warm genoeg is...... Ik hoop dat het de komende nacht beter wordt. Lekker uitrusten en morgen weer fris op pad.... Xx
  2. Sven:
    2 september 2022
    Lekker even een halve dag. Ik hoop voor je dat je slaapzak op de camping wel droog blijft. Zit er wel een wildkampeer label in?
    Geniet ervan!

Groetjes sven
  3. Liesbeth:
    2 september 2022
    Misschien is een warme lakenzak voor in je slaapzak een optie? Goedkoper en kleinere verpakking
  4. Herman:
    2 september 2022
    Stoer, zo midden in de natuur alleen in een tent! Hele organisatie! Mooi om je route, belevenissen, contacten, klimaatervaringen, foto's, video's, apps en verhalen te volgen. Goeie reis verder!