13 sept 2022 Dag 18

13 september 2022 - Sannidal, Noorwegen

Ik zit dit verhaal te tikken terwijl de zon hier ondergaat, heerlijk dat hij nog even schijnt na deze regen/miezer dag. Het was echt zo'n dag van regen droog regen droog regen droog, regenpak aan uit aan uit aan uit. Maar een schitterende route, wel zwaar met veel pittige hellingen. Geen modderige bospaden en wanneer het wel door het bos ging was het gravel. Langs vele meren en de weg zo door langs de rotsen, echt heel mooi.  Zie de video's en foto's. Ik heb heerlijk geslapen in de Airbnb van Holger in Langesund. Hij speelt in een band The Catsharks, ga ik nog opzoeken op YouTube. Zijn hele huis stond vol met apparatuur en instrumenten. Gisteravond met die regen de fiets de trap op gesjouwd zonder de tassen, die apart naar boven gesjouwd. Zodat hij bij de voordeur droog kon staan onder een overkapping. Vanmorgen door de regen  helemaal die trap vergeten, had ik bijna alles opgeladen kon het er weer af want shit ik moet een trap af.....  In Langesund kun je ook met een veerboot naar Hirthals in DK zag ik. Vlak voor mijn einddoel nog even in een supermarkt eten gehaald en ik was er bijna, ik denk nog geen kilometer, een lekke band door een stukje glas. Nou ja gauw gefikst en gelukkig was het niet tijdens die regen gebeurd. Toen ik zo'n beetje bij de supermarkt was kwam de zon tevoorschijn en dat is wel lekker na zo'n natte dag. Op de overnachtingsplek kon alles nog even goed door drogen. Nu dan na 55 km op een opgeheven camping dankzij een tip van Gea. Nou het is een prachtige plek, aan een meer met strandje. Wel kort bij de doorgaande weg maar ach, we doen de oordopjes gewoon in. Bij de boer gevraagd of het mocht en het mocht :-) Later kwam de boerin nog bij het strandje om even te zwemmen. Ze gaf aan de de bodem zand was en dat leek me dan oké om het dan toch een keer te proberen en Kampuus heeft zich overtroffen hoor ,door te gaan zwemmen in het meer (voor mij was het zwemmen), zie video. Ik had me voorgenomen om het sowieso een keer te doen, dat moest van mezelf. Zo geschiedde vandaag. De zon zakt achter de heuvel en het is gelijk frisser net of er een knop wordt omgedraaid. Straks nog even koffie en dan de slaapzak in. De avond breng ik meestal door met een podcast te luisteren, wat uitzoeken voor morgen en de statistieken bij te houden :-)

​​​ser deg i morgen, Gert.

PS. Ik kan wel foto's blijven maken het uitzicht verandert hier elke minuut

1. Jac.Praet:
    13 september 2022
    Prachtig man.
    Bij het het stadje Sandefjorden is een mooie camping;ik dacht met de naam
    "graneholm"(?)
    Mooie tocht, voor mij een inspiratie voor volgend voorjaar!
  2. Inge:
    13 september 2022
    Wat goed dat je jezelf overtroffen hebt door te zwemmen. Goed hoor. Ja met een zandbodem durf je het ook. Je had er vast spijt van gekregen als je het niet gedaan had. Morgenochtend een frisse ochtendduik en je bent weer wakker en schoon, nu er geen douches zijn.
    Fijn dat de zon er toch nog bij kwam! Schitterende foto's en video's.
    We gaan straks ook nog even bellen(dat doe je ook nog in de avond... Was je vergeten te zeggen.... 😘) xxxx
  3. Jeanne:
    14 september 2022
    we genieten van je verhalen, foto`s, video`s en berichtjes. Wat een geweldige reis. Het is ook zo leuk dat je het genieten overbrengt op ons!
  4. Gert:
    14 september 2022