1 sept 2022 Dag 6

1 september 2022 - Skällinge, Zweden

Hej hej,

Vannacht iets minder goed geslapen, het was wat koud en waarschijnlijk door de hoge luchtvochtigheid hier bij het water;er was een laagje mist op het meer, kon het vocht van mij niet goed uit de slaapzak. Voelde wat klammig aan en dan krijg je het ook wat koud. Maar goed, alles moet je leren dus met kilte niet meer zo kort bij het water. Om 9 uur stapte ik weer op de fiets en vandaag was een mooie rit. Veel over voormalige spoorlijnen (gravel) maar ook verbindingswegen tussen buurtschappen waren gravel. Voelt voor mij heel Zweeds aan. Viel mij vandaag op dat er zo weinig zwerfafval ligt, dat is in Nederland wel anders. Zag ook een aantal keren de postbode voorbijkomen, die auto's hebben het stuur rechts zitten. Handig voor het deponeren van de post in de brievenbussen die langs de weg staan. Ook vandaag weer een bijzondere ontmoeting gehad, twee jonge vrouwen (Deense en Zweedse) liepen dwars door Zweden van de westkust naar de oostkust en sliepen ook in shelters of in hun tentje. Heb trouwens vandaag erg weinig mensen gezien. Ik heb vele tientallen km's gemaakt zonder iemand tegen te komen, wel af en toe een huis maar niemand te zien terwijl er wel auto's stonden. Nu na 82 km aangekomen bij een shelter met hout voor een kampvuur, waslijn en 300 meter terug naar de weg is een veldje voor een tent en daar is ook een toilet. Morgen even kijken naar een camping met wasmachine en daar dan ook zaterdag een rustdag houden. Er loopt nu net een stel voorbij met kindje en zij slapen beneden bij dat veldje in hun busje. Ze maken een grote reis door Scandinavië. Zo zie je Arnieke, echt eenzaam ben ik niet :-) Zo dadelijk maar eens kijken of ik een kampvuur kan maken, als jullie de foto zien dan is het gelukt :-)

Dank voor jullie vele reacties op verhaal en foto's, erg leuk!

vi ses imorgon, Gert

1. Sven:
    1 september 2022
    Wat leuk om elke dag te lezen Gert!!
    Prachtige foto's ook!
    Krijg al weer zin om weer naar Zweden te gaan. Wat een mooi land he?
  2. Arnieke:
    1 september 2022
    Ben blij dat je niet eenzaam bent. Weer van die mooie fotos
  3. Eva:
    Zo mooi!!!
  4. Diderica:
    1 september 2022
    Erg leuk om te lezen en om de foto’s te zien. Wij zijn net een week terug van een vergelijkbare route en dit roept mooie herinneringen op. Je maakt wel veel kilometers op een dag hoor!
  5. Inge:
    1 september 2022
    Jaaaa, je zit bij het kampvuur.....
    Wat een leuk verhaal en geweldige foto's. Ik word elke dag jaloerser... Ik wil daar ook heen, die natuur...fantastisch..... Ik hoop dat het je bevalt, dat slapen in de Shelter. En hopelijk heb je het iets warmer.... Geniet ervan!!!! Xxxx
  6. Irma timmermans:
    1 september 2022
    mooi gert wat je allemaal ziet onderweg leuk om te lezen
  7. Albert:
    2 september 2022
    Practig hoor Gert. Echt een andere wereld! Mag ik even je advies? Jij hebt hier vast en zeker gedegen onderzoek naar gedaan. Wat is een goede houder voor op de fiets voor een Iphone 12?