Retourtje Luxemburg - Schengen 9

4 juli 2023 - Terwolde, Nederland

Dinsdag 4 Juli

Prima geslapen en het was oorverdovend stil in Montfort. Na nog even in het gastenboek geschreven te hebben ging ik op stap richting Wyler wat bij Groesbeek ligt. Een dorpje net op de grens met Duitsland. Zou iets meer dan 100 km zijn en dan morgen nog eens 80 naar huis. Ging richting Roermond om daar de Maasroute op te pakken naar het noorden toe. Bij de lunch keek ik even naar de weersverwachting en schrik van deze voor morgen. Geen goed idee om dan 80 km te gaan fietsen. Station zoeken en naar huis was mijn gedachte. Dichtsbijzijnde bruikbare station was die van Venray, 22 km verderop en had er al 50 gemaakt. Door het mankement aan de brug bij Nijmegen rijden er ook nog eens minder treinen maar het kan lukken. Om 14.10 uur de trein ingestapt en via een overstap in Nijmegen kwam ik om 15.55 uur aan op station Zutphen. Precies goed want eigenlijk mag je met de fiets niet meer reizen in de trein na 16.00 uur. Nu nog zo'n 22 km naar huis toe trappen. Kwam zo uit dat ik Inge kon ophalen van haar werk en samen fietsten we naar huis en zo is de cirkel weer rond.

Vandaag waren het 99,5 km :-) en totaal deze reis 817 km

Bedankt voor het volgen en tot ziens maar weer.

Groetjes Gert

1. Arnieke:
    4 juli 2023
    Wat gezellig om sa.en naar huis te fietsen. Goed gedaan weer Gert xx
  2. Gert:
    Dankje
  3. Wenda:
    4 juli 2023
    Dankjewel dat we weer mochten meelezen en tot op de camping binnenkort.
  4. Gert:
    4 juli 2023
    Dankje en we zien elkaar
  5. Sara:
    4 juli 2023
    Goed gedaan en nu weer lekker uitrusten en genieten van jullie samenzijn! ❤️
  6. Gert:
    Dankje
  7. Dory Abrahamse:
    4 juli 2023
    Verstandig besluit! Je hebt weer een mooie tocht gefietst.
    Leuk om je verslag te lezen en zo mee te reizen.

Wij gaan over 1,5 week weer fietsen. Met de trein naar Metz dan fietsen naar Langres en daar de Maasroute oppakken richting Nederland.

Geniet nog na van je mooie trip!
  8. Gert:
    4 juli 2023
    Dankje en jullie een fijne reis gewenst. Houden jullie ook een blog bij oid?
  9. Herman:
    4 juli 2023
    Dank voor je reisverhalen! Het was weer mooi om jou via die reisverhalen op jouw tocht te volgen. Jouw beschrijvingen van de ontmoetingen onderweg, van de overnachtingslocaties, van de route en ook de mooie foto's en filmpjes gaven mij een goed beeld. Geniet nu van elkaar en Terwolde! Groet.
  10. Gert:
    Thanks
  11. Dory Abrahamse:
    Ik gebruik Polarsteps.
  12. Irma:
    4 juli 2023
    Leuk dat je Inge ging ophalen fijn om je mooie verhalen te mogen lezen
  13. Marc:
    5 juli 2023
    Hoi Gert, leuk om jouw verhalen weer te lezen. Hartelijk dank daarvoor.
    Mogelijk word ik van wandelaar ook fietser nu lopen niet gaat.
    Hartelijke groet, ook aan m’n nichtje. Marc
  14. Gert:
    5 juli 2023
    Dankje Mark. Ja hoorde van je enkel van Inge. Je had toch ook last van je knie? Fietsen is ook leuk lees maar de verhalen van al mijn fietsreizen :-)
  15. Peter Kamphuis:
    5 juli 2023
    Gelet op het weer van vandaag (woensdag), goed gekozen om gisteren reeds naar huis te gaan. Leuk om jouw verhalen en foto's weer te hebben kunnen volgen.
  16. Toos:
    6 juli 2023
    Fijn dat je voor de storm weer veilig in Terwolde was. Leuk dat ik je weer kon volgen! Op naar de volgende trip🙂