via de nieuwe route.

17 mei Dag 8 via de nieuwe route
Vandaag dus gestart op het stuk nieuwe route vanwege de afsluiting van de tunnel voor auto's bij de Arlbergpas in Oostenrijk.
De route ging door een open landschap afgewisseld door stukken bos en liep vrijwel over verlaten landweggetjes en bospaden. Ik had ook een heel stuk een heuvel/berg rug links van me maar de route ging daar niet naar toe. Duitsers zeiden dat dat het " bergstrasse" was, geen idee zei me niets. Vanmorgen eerst afscheid genomen van Rob de loper. We hebben gisterenavond nog uitgebreid zitten kletsen over ieders reis tot nu toe. Hij heeft nu veel last van zijn nek en rug van het slepen met de kar, de mens kan zich wat aan doen. Op de camping was een broodjes service dus kon ik daar mijn brood voor de lunch kopen. Ook was dit de eerste morgen dat de tent compleet droog was bij het opstaan, zelfs geen condens. Nu aangekomen op camping Haide in Neckargemund, dat ligt aan de Neckar onder Heidelberg en Ziegelhausen. Om 14.30 was ik hier na 82 km afgelegd te hebben. Eindelijk weer eens een camping met goede WiFi, wel alleen bij de receptie maar toch. Ook staat hier nog een telefooncel, zie je ook niet meer vaak. Heidelberg heeft een erg mooie promenade langs de Neckar, veel gras waar je veel mensen ziet recreëren nu. Er waren zelfs toiletgebouwen. Het weer was vandaag afwisselend zon met een wolkje dus kan mijn broek en shirt nog even door een handwasje halen.
Morgen maar eens zien waar we eindigen.
A domani, Gert.

1. Jeanne:
    17 mei 2015
    Je ziet er nog steeds stralend uit Gert. Wat ben je al ver en wat was je vandaag al vroeg op je bestemming.
    Ga zo door! veel plezier
  2. Inge:
    17 mei 2015
    Lekker de tijd om bij te komen...je hebt de hele middag nog voor je, toch ? Geniet ervan en goed uitrusten...
  3. Agnes:
    17 mei 2015
    We hebben je site eindelijk gevonden, vandaag al je verslagen gelezen. Je bent erg goed bezig, we hebben grote bewondering voor je moed en doorzettingsvermogen. Maar je doel is natuurlijk ook heerlijk: Italia!
    Goede reis en veel plezier onderweg.
  4. Irma timmermans:
    17 mei 2015
    Nu bij inge op de koffie reageer binnenkort gr irma
  5. Bozzini fabrzio:
    17 mei 2015
    a domani buon viaggio ciao siooooo
  6. Astrid:
    Hoi Gert,

Wat geweldig leuk om je d.m.v. je reislogger te volgen. Zo te lezen gaat het naar wens en je bent inmiddels al een week onderweg en heel veel mooie ervaringen rijker. Veel succes met alles wat er nog op je pad komt. Wij blijven je volgen......groetjes, Astrid en Peter
  7. Eva:
    17 mei 2015
    Wat een ervaringen al tot nu toe. Heel veel succes met wat nog komen gaat.
  8. Sara:
    17 mei 2015
    Mooie uitzichten weer!! Succes morgen!
  9. Sven:
    17 mei 2015
    Dat loopt mooi vlot en voorspoedig! Ga zo door, geniet ervan!
  10. Bernard:
    18 mei 2015
    Goed bezig collega, fijn te zien dat je het zo naar je zin hebt. Lukt het warm eten nog een beetje?