Tegenwind.

11 mei 2015 - Sint Odilienberg, Nederland

11 mei:
Goed geslapen in m'n tentje. 8.30 op pad gegaan voor een tocht die voornamelijk langs de Maas zou gaan. Het was zwaar vandaag, ruim 85 km alleen maar tegenwind, helaas.
Maar het was ook mooi, wederom prachtig weer, vele leuke plaatsjes langs de Maas en een mooie route. Kwam zelfs langs de brouwerij van Hertog Jan in Arcen.
Ik ben de rivier 4x overgegaan, 1x over een brug en 3x via een veerpont. Op een van deze overvaarten kwam ik in gesprek met een wielrenner die een rondje Nederland deed langs de buitengrenzen van ons land. Na het gesprek namen we afscheid en gekscherend zeiden we tegen elkaar "nou, wie weet zien we elkaar nog vandaag" En ja hoor in Roermond zag ik hem staan, daar hebben we weer even met elkaar gesproken over ieders tocht van vandaag.
Ook op een pontje gesproken met een Duits stel waarvan de zoon ook vakantietochten met de fiets ondernam, zo zie je maar weer aanspraak genoeg.
Op de camping vanvandaag sta ik alleen met een Belgisch stel in een camper, twee uitersten bij elkaar.
Morgen dus Duitsland in en fiets dan voornamelijk langs de Roer / Rur.
Mogelijk eindpunt Düren.
Ciao Gert.

1. Sven:
    11 mei 2015
    Klinkt gezellig, Gert! Leuk hoor al die aanspraak. Slaap lekker en fijne rit morgen.
  2. Ad Corbijn:
    12 mei 2015
    Gert, wat ik mij afvraag heb je alle slaapplaatsen van te voren gepland of moet je die nog zoeken
  3. Gert:
    12 mei 2015
    Dag Ad, wat leuk dat jij ook mij volgt, ik begrijp uit jou verhaal dat Elske er met jou over heeft gehad in de taxibus.
    Ik kan niet altijd op elke vraag reageren maar als je het verhaal leest vanaf dag 1 dan wordt het wel duidelijk, kijk anders maar eens op :
    ww.reitsmaroutes.nl