rustdag voor koninginnerit

27 mei 2015 - Prutz, Oostenrijk

Woe. 27 mei Dag 18 Rustdag in Prutz.
Vanmorgen samen met Richard ontbeten, hij brood en ik muesli. We namen dus voor de derde maal afscheid en wensten een ieder een goede reis verder.
Vandaag dan een rustdag voor de koninginnerit van morgen. De route gaat eerst licht omhoog naar Ried, dan ergens Zwitserland in, dan langs de grens met Oostenrijk verder richting Nauders, daar Oostenrijk weer in.
Daar volgt een klim van 6 km in 7-8% met 11 haardspeldbochten naar de Norbertshöhe (1454 m) bij Nauders, vanaf Nauders licht verder klimmen richting passo di Resia (Reschenpass).
Ze hebben hier een mooie 3d poster hangen van de Alpen & Dolomieten en ik heb getracht zo goed mogelijk mijn route daar in aan te geven, zie foto's.
Verder het normale op een rustdag, wandelend naar de supermarkt om wat boodschappen te doen (niet te veel want het is allemaal gewicht), fiets nazien, ketting schoonmaken en smeren, kijken wat weg kan (gewicht), wassen. En genieten voor mijn tentje van het uitzicht op waarschijnlijk de Hohe Aifner Spitze.
Ik zit nu op de WiFi in het gesloten restaurant mijn blog te tikken en hoor op de radio het weerbericht.....ze hebben het over vorst aan de grond morgenvroeg, brrrrr. Wel lekker hoor om binnen te kunnen zitten, koelt al goed af nu de zon weg is.
Heb ook vanavond "gekookt". Tijdens het eten kwam er nog iemand op een "bike".
Trouwens de camping kreeg vandaag heel wat nieuwe kampeerders met caravan, merendeels NLers.
Totaal 1210 km gefietst nu en nog circa 325 te gaan, dat is afhankelijk of ik het laatste stuk vanaf Rovereto langs het Lago di Garda ga of langs de rivier de Adige.

Pfiati (Oostenrijks voor tot ziens) Italia, sto arrivando Gert.

1. Irma timmermans:
    27 mei 2015
    Hoi Gert wat fantastisch hoe je het allemaal doet echt te gek zo knap dat je volbrengt wat je graag wilt nastreven.
    Ik zal daar nog vaak aan denken als ik zelf denk dat iets te moeilijk voor mij is dat zal dus niet altijd zo zijn als je het maar probeert.
    mooie foto s heb je gemaakt en mooi om je reis verhalen te lezen . veel liefs van ons
  2. Wilco Reugebrink:
    Hoi Gert,

Knappe prestatie zover als je al gekomen bent.
    Bij het zien van de mooie foto's krijg ik zelf ook al vakantiekriebels.
    Veel succes met het vervolg!
  3. Jan Goudriaan:
    Hallo Gert,
    Wat een onderneming. En vooral wat een prestatie. complimenten hoor.

wens je goed weer, geniet ervan

Jan Goudriaan
  4. Bozzini fabrzio:
    28 mei 2015
    bravo Gert stai tenendo una buona pedalata, fra poco sei in Italia
    e allora comincia la discesa. vai vai che noi ti aspettiamo ciaooooo buon divertimento sioooooooo