Ruhetag 2

20 mei Dag 11 Ruhetag.
HEERLIJK geslapen in die blockhutte, en vanmorgen gelijk na het opstaan de binnenslaapzak en thermokleding in de wasmachine gedumpt. De aardige dame van de receptie heeft mij wederom zeer vriendelijk geholpen met mijn wasje.
Gaat hier wel regenen vandaag / vannacht maar morgen zou het droog zijn. Dat komt mooi uit dan want na een paar km vanaf deze camping komt er een klim bij Geislingen am Kocher naar Hohenberg. Aan de hoogtelijnen op mijn gps te zien een meter of 250. Dit is de doorsteek van de Kocher naar een ander riviertje de Jagst, uiteindelijk kom ik dan in Crailsheim om dan verder de Jagst te volgen met als einddoel Elwangen.
Vanwege de tussenafstanden van de campings een korte route van 50-60 km.
Tijdens mijn wandelingetje vanmorgen bij het plaatselijke supermarktje / bakker broodjes gehaald maar kon ook eens een paar plakjes kaas en vleeswaren kopen en deze smaakten verrukkelijk. Gelijk ook maar een paar flappen uit de muur getrokken want bij de meeste campings kun je niet met pin betalen, ook bij sommige winkels lukt dat niet.
Tijdens deze wandeling ook de Kochertalbrücke gezien en tot die hoogte moet ik morgen omhoog.
Omdat er stroom is in de blokhut kan ik eindelijk weer eens onbeperkt muziek luisteren zonder zorgen te hebben over de batterijspanning. Mijn vaardigheden in luchtgitaarspelen zijn weer verbeterd denk ik ;-)
Voor fietskampeerders is dit een uitstekende camping met goede voorzieningen, overdekte schuilmogelijkheid met tafels en stoelen. Daar zou je ook kunnen koken bij slecht weer.
Er zijn ook nog twee Hollandse Rome gangers gearriveerd vanmiddag, ene Richard met z'n neefje ( jaar of 17-18 ) en ze komen uut Almeloooo. Richard is een echte fietskampeerder en z'n neefje is op het idee gekomen om mee te gaan zo'n 2 weken voor hun vertrek. Hij heeft het eigenlijk wel gehad nu en ze moeten bespreken hoe ze nu verder gaan, gevalletje 2 van een mens kan zich wat aan doen.
Heb genoten van jullie reacties vandaag, kon ze door de goede wifi en voldoende stroom eens goed doorlezen.
Ja Albert, die blockhutte gefällt mir sehr gut.
En Bernard, dat warme eten lukt best, zeker met een beetje improvisatie en fantasie draai je wel iets in elkaar.

Auf Wiener Schnitzel, Gert

1. Bozzini fabrzio:
    20 mei 2015
    mmmm queste signore dei camping sempre gentili. Ma dovrò dirlo a igne?
    buon giro in BIKE
  2. Herman:
    20 mei 2015
    Wil je svp de coördinaten van de Hohenberg doorgeven? Voor mij onduidelijk of die voor of na Crailsheim ligt. Ik zag wel dat je vlak voor Oedheim (bij grote plaats Heilbronn) de Neckar verlaten hebt. En dat je morgen na Geislingen de Kocher achter je laat en een stuk oostwaarts (hopelijk westenwind) gaat richting Crailsheim aan de Jagt. Goede nacht en morgen een goeie klim. Groet.
  3. Peter Kamphuis:
    20 mei 2015
    Hoi Gert, het gaat zo te lezen nog steeds naar wens. Het zwaardere (klim)werk komt nu op je (fiets)pad. Goed dat je weer een rustdag hebt ingelast. Succes op je verdere tocht. Groeten, Ingrid en Peter
  4. Sven:
    20 mei 2015
    Fijn dat het zo goed gaat, lekker even bijkomen in zon blokhut! Goede rit morgen en genietse!
  5. Denny:
    21 mei 2015
    Nou Gert, petje af hoor. En dan nu ook nog klimmen. Morgen een extra schnitzel....Hou je goed, groetjes Denny.