Proloog.

9 mei 2015 - Terwolde, Nederland

9 mei Proloog:

Ergens in 2013 begon bij mij het idee vorm te krijgen om op de fiets naar Italië te gaan. Het zou een 5 jaren plan worden, maar door een aantal gebeurtenissen is dit idee in een stroomversnelling gekomen en nu is het zover! Circa 1450 km te gaan naar het plaatsje Pastrengo nabij Verona Italië.

2014 was een jaar om te ervaren hoe dat gaat, zo'n reis op de fiets en met een tentje achterop, wat heb je nodig en waar loop je tegen aan. Door het ondernemen van 2 korte trips van ieder een week, veel lezen en praten met ervaren fietsvakantiegangers doe je al veel praktische ervaring op.

Alles is nu gepakt voor de grote reis en als je het zo uitstalt (slechts een kleine selectie is te zien op de foto) is het best veel, zo'n 29 kg bij elkaar. De komende dagen wordt dat wel minder want ik heb aardig wat te eten bij me voor de eerste dagen :-)

Nog 1 nachtje in een echt bed en dan de komende 3 weken in m'n tentje. Ik zal, wanneer er onderweg een goede internetverbinding is, dit reisverslag bijwerken.

Vanaf morgen wijst dan eindelijk het voorwiel van m'n fiets naar het zuiden.

Andiamo !! We gaan !!

1. Eva:
    9 mei 2015
    Heel veel succes! Toi toi toi. Je bent goed voorbereid dat zorgt al voor een goed begin. Ik ben heel benieuwd naar je reis en alles wat je mag beleven. Pas goed op jezelf. Geniet!!!!
  2. Inge:
    9 mei 2015
    Tja schat...nog 1 nachtje. Ik ben reuzetrots op je dat je dit gaat doen ! Maar ik ga je natuurlijk wel missen. Nu nog even gezellig aan de borrel en chippies...wie weet waar je morgen bent. Proost !! Op een hele goede reis !
  3. Remcok kamphuis:
    9 mei 2015
    Gert heel veel plezier en ik hoop dat het je geeft wat je vooraf in gedachten heb gehad.
    Een bijzondere ervaring die niemand van je af kan pakken. Zet hem op. Groet Remco
  4. Sven:
    Beste Gert,
    Eindelijk is het dan zover! Heel veel succes met de komende uitdaging. Het zal vast af en toe heel zwaar worden, maar daar sla jij je wel doorheen! Gewoon blijven doorgaan, elke trap die je doet is er weer een dichter bij je einddoel. goed en regelmatig blijven eten en dan lukt het vast. Veel plezier, geniet ervan!
  5. Jeanne:
    Hoi Gert,
    Gelukkig ben je opgeknapt en kun je toch zoals gepland vertrekken.
    heel veel succes en plezier en let goed op jezelf.
    ik zal je volgen. Goede reis
  6. Geurt Hezeman:
    10 mei 2015
    Hoi Gert veel succes en probeer ook te genieten van de mooie dingen onderweg.
    Groetjes Geurt en Gerda
  7. Diny:
    10 mei 2015
    Gert succes en veel fiets plezier.
  8. Peter Kamphuis:
    10 mei 2015
    Na de proloog volgen een aantal vlakke en heuvelritten, maar vergeet ook niet op tijd een rustdag in te lassen. Ik wens je veel succes en veel plezier. Het zal een enorme genoegdoening geven als je je "doel" bereikt. Zet hem op! Groet Peter.
  9. Peter Kamphuis:
    Hallo Gert,
    Heel veel fietsplezier. Ik heb respect voor je hoor! Je bent goed voorbereid en het weer zit het eerste stuk in ieder geval mee. Fijn dat je toch kunt vertrekken . Wij blijven je volgen. Tot gauw.
    lieve groet Ingrid.
  10. Sanne:
    30 mei 2015
    Gert wat prachtig om dit te lezen dat je dit hebt gedaan!