probleem met de route !!

25 april 2015 - Terwolde, Nederland

Met het lezen van het laatste nieuws mbt de route op de site van de routemaker kwam ik er achter dat de Arlbergtunnel in Oostenrijk dit jaar vanaf 25 april volledig gesloten is wegens onderhoud. Da's een fikse tegenvaller, al het verkeer (zo'n 8000 voertuigen per dag) wordt nu over de weg geleid die naast de tunnel ligt en dat is nou net de route voor de fietsers. Zelfs de routemaker raadt af nu deze route te nemen. Maar gelukkig heeft hij een andere route uitgestippeld door Zuid Duitsland, deze route gaat ook deel uitmaken van de hoofdroute en vanaf 2016 komt deze te staan in de routeboekjes. Nu is slechts een gps-track en een lijst met campings beschikbaar. De route gaat nu over de Buchener Sattel, deze berg is met 1256 m hoogte zo'n 550 m lager dan de Arlbergpas. Dat scheelt weer iets ☺. De route is wel 80 km langer, dat is een dagetappe extra maar dat zal geen probleem zijn, ik kies nu voor deze route.

1. Tinie:
    26 april 2015
    Ach wat maakt die 80km extra je nog uit. Zo zullen er meer tegenslagen volgen. Maar zo zal je ook een fantastische ervaring aan avontuur op doen.
  2. Herman:
    29 april 2015
    Goed dat je het zag! En attent van de routemaker. In ieder geval dus een lijst met campings. Ik zou er als een berg tegen op zien, maar jij niet. 9 mei dus vertrek? Groet.
  3. Gert:
    29 april 2015
    Ja Herman, het is nog steeds de bedoeling om 9 mei te vertrekken. Hans Reitsma, de routemaker, raad ook aan altijd zijn laatste berichten te lezen op zijn website.
  4. Yolande:
    8 mei 2015
    Ben benieuwd hoe het je vergaat. Heel veel succes!
  5. Ad Corbijn:
    11 mei 2015
    Ik heb de aanloop via Elske gevolgd maar nu kan ik alles volgen via je blog. Petje af hoor. Ik hoop dat het weer blijft zoals het gisteren was.
    Groetjes Ad (bus chauffeur van Elske)