Lopen naar Rome......

16 mei 2015 - Riedstadt, Duitsland

16 mei Dag 7 lopen naar Rome.
Op camping Rheineck vertelde mij de eigenaar dat er een paar dagen voor mij een man uit Holland was geweest die lopend naar Rome ging, zijn bagage sleepte die mee in een karretje achter zich aan.
Wie zie ik lopen vanmiddag in Nierstein....juist ja, die man. Hij heet Rob Cremers en komt uit Baarlo. In 100 dagen wil die in Rome zijn. Nou petje af voor zijn moed, inzet en prestatie.
Hij staat vanavond ook bij mij op dezelfde camping in Leeheim, camping Riedsee.
Ik vond vandaag de route langs de Rijn mooier dan gisteren, dat stond ook al in het routeboekje als zodanig vermeld.
Na het vertrek eerst naar de plaatselijke bakker voor broodjes en een ontbijt met koffie en vertrok daar bijna zonder de broodjes, het meisje van de winkel liep me snel achter na naar buiten.
Bij Bingen heb ik de Rijn verlaten om een doorsteek te maken door het zacht glooiende landschap van Rheinhessen naar Nierstein, om daar nog 1x de Rijn over te steken naar Leeheim via een pontje.
De route door Rheinhessen ging voornamelijk via de Selztalradweg.
In Bingen sprak ik nog een Fransman, hij kwam 100 km onder Straatsburg vandaan en wilde naar Denemarken of Zweden.
Bij de bochten in de Rijn bij de Loreley zie je een soort van verkeerslichten voor de scheepvaart, een Duitser die ik het vroeg heeft me uitgelegd hoe het werkte.
Weetje Elske, ik zie hier zoveel paarse bloemen staan, bijna in elk stadje staat het er vol mee.
Vanaf morgen ga ik dan de nieuwe route volgen, zonder routekaarten. Die zijn er nog niet, moet dus alleen op de gpstrack rijden. Pas bij Landeck kom ik weer op de "oude" route en kan ik ook weer de kaarten gebruiken.
Herman, je vroeg iets over navigatie? ivm internet en bereik kan ik niet alles lezen en sommige vragen zijn niet in een paar woorden te beantwoorden, hoop dat je daar begrip voor hebt. Het grootste verschil tussen een navigatie en een gpstrack volgen is dat een navigatie een weg van A naar B zelf bedenkt en een gpstrack is een route van A naar B die JIJ zelf hebt bedacht. Je krijgt dan ook geen aanwijzingen bij een gpstrack.
Morgen hoop ik ergens in de buurt van Ziegelhausen aan te komen.
Saluti di tutti, Gert

1. Inge:
    16 mei 2015
    Ik ben TROTS op jouw moed, inzet en prestatie :-)
    Al 500 km voorbij...
    Succes morgen ! Hou vol !
  2. Jeanne:
    16 mei 2015
    Petje af Gert. Je geniet er wel van geloof ik.Wij vinden het leuk om je te volgen.
    Succes met je verdere reis