Langs de Neckar

18 mei 2015 - Oedheim, Duitsland

18 mei Dag 9 Langs de Neckar.
Ik was vanmorgen vroeg op maar moest wachten tot de receptie open ging om te betalen, (8.00uur). Toen weer hetzelfde als andere dagen, naar de plaatselijke bakker om te ontbijten en brood voor tussen de middag te halen.
Het douchen was op deze camping wel duur, 1 euro voor 5 min. maar wel gratis wifi en een waterkoker, dus dat scheelde weer gas.
Ik stond hier aan de oever van de Neckar, nu is deze rivier niet zo breed dus het leek of je de boten zo aan kon raken.
Vandaag ging de route als maar langs de Neckar, 76 km lang over mooie weggetjes langs het water, maar wel veel op & af, van die korte klimmetjes. Ook door en langs idyllische dorpjes. Het viel me op dat er geen wijn verbouwd wordt direct aan de Neckar, dit in tegenstelling van bv bij de Moezel. En nu sta ik op camping Sperrfechter freizeitpark in Oedheim aan de rivier de Kocher, hoe het verloop van die 2 rivieren hier gaat moet ik nog eens even bekijken maar de Kocher is een zijrivier van de Neckar.
Voor diegenen die dit via google maps willen opzoeken zijn hier de coördinaten 49 14.489 en 009 13.927. Ik was hier na 4 uur op de fiets te hebben gezeten. Onderweg nog een Duitser gesproken die ook fietskampeert en hij sprak goed Nederlands. Hij heeft zelfs ooit eens Hans Reisma gesproken en kon veel over de route vertellen maar helaas ging dat bijna alleen over de oude en ik doe de nieuwe route. Maar was interessant om te horen wat hij allemaal wist. Hij had nu een lekke band, een scherp steentje was toch door zijn schwalbe band gegaan. Morgen naar natuurcamping Braunsbach in Braunsbach, ik heb daar voor twee nachten een blokhut besproken want daar houd ik een rustdag en eens even zien wat het weer doet in zuid Duitsland, de alpen en zo verder. De weersverwachting is niet best, kon zelfs natte sneeuw geven op de Reschenpass.
Maar hier vanavond een feestmaaltijd en wat lekkers bij de koffie bij een heerlijk zonnetje, zomaar omdat ik dacht dat kan nu wel eens even.
Pizza & bier hebben ze hier op de camping, en de andere boodschappen gedaan bij de Kaufland (grote supermarkt).
Afstand gereden tot en met vandaag is 692 km.
Tot morgen,  Gert

1. Albert:
    18 mei 2015
    Volgens mij ben je al over de helft Gert. Versaag niet! Heb je al op een weegschaal gestaan? Volgens mij verlies je de nodige kilo's maar die zal je er ook wel weer aan eten. Aan je foto's zie ik niet veel verschil alhoewel ik je nog nooit in een fietsbroek heb gezien. Viel spass in Bransbach und geh aus das dach in die blockhutte!
  2. Remcok kamphuis:
    18 mei 2015
    Hallo Gert ik heb nog een talent bij jou mogen ontdekken schrijver. Geen grapje. Zit elke avond weer te wachten op je nieuwe verhaal. Gr Remco
  3. Jessica:
    18 mei 2015
    Geniet van je biertje! Heb je verdiend :-)
    En ik sluit me aan bij de vorige reactie. Wat schrijf je leuke stukjes! Viel spass!
  4. Inge:
    18 mei 2015
    Ja ik ben ook trots op mijn mannetje !! Inderdaad niet alleen zijn prestatie maar ook op zijn manier van schrijven van zijn ervaringen. Ga zo door !!!
    Veel plezier verder en tot je volgende, bericht, blog, sms
  5. Herman:
    18 mei 2015
    Na 9 dagen heb je zeker ontspanning verdient! Morgen dus al over de helft, gaat snel vind ik. Niet forceren met klimmen - als ik dat zo mag zeggen - ; als het echt niet meer gaat via de trappers overgaan op de stappers. Eens met Remco over je schrijfkunst. Heel leuk om te lezen. Geniet van de Neckar en de blokhut!
  6. Harm en Dorien:
    19 mei 2015
    Hoi Gert, volgen je met grote belangstelling. Kijken ook mee op de maps. Vinden je verslagen zo goed dat we als het ware meelopen als je je broodjes koopt!
    We denken dat je het steeds leuker viindt nu je aan het tempo en de omstandigheden went.
    Leuk dat je ook in het duits moet gaan denken als je steeds wat wilt. Goed voor de taalbeleving. Volhouden maar dat hoef ik eigenlijk niet te zeggen.
    harm Bolt