Langs de Kocher

19 mei 2015

19 mei Dag 10 Langs de Kocher.
Omdat het vandaag een relatief korte etappe is kon ik "uitslapen", werd om 7.30 uur wakker (ipv 6.00 uur of nog eerder), had ook heerlijk geslapen. Je zou rustig aan kunnen doen maar dat lukt niet, je merkt dat je niet langzaam kunt gaan fietsen, op de een of andere manier wil je toch dat molentje in dezelfde cadans laten draaien.
Echt een mooie route vandaag, goede stille weggetjes voornamelijk langs het riviertje de Kocher. Ook hier wel weer af en toe fikse klimmetjes, was er zelfs een tot 14%.
Kwam niet veel fietsers tegen en pas tegen de middag haalde mij een fietser in. Ook de dorpjes waar ik door kwam waren erg verlaten.
Er was vandaag veel wind maar had wederom geluk want ik had hem in de rug.
Ging met zware bewolking op pad vanmorgen en tegen de middag werd het als maar lichter, echter de zon liet zich nauwelijks zien. De temperatuur bleef vandaag dan ook achter bij een graad of 18 a 19.
Onderweg een cappuccino met een lekkere "zwetschgenkuchen" (iets met pruimen) genuttigd in een van die stille gehuchtjes.
Tussen de middag wilde ik de broodjes die ik op de camping gekocht had ergens opeten maar zag telkens geen fijn plekje. Opeens kwam ik langs een bejaardentehuis en zag een prieeltje in de tuin staan, ik dacht ik vraag het gewoon even of ik daar m'n brood mag eten. Blijkbaar is mijn Duits slecht want er was even paniek bij de dame van de receptie want ze dacht dat daar iemand was gevallen. Blijkbaar moet ik nog even op les. Uiteindelijk mocht ik er gaan zitten.
Ik zie op mijn gps dat ik langzaam aan steeds hoger kom, vanmorgen zat ik nog op 134 m en nu op 230 m afgelezen aan de oever van dezelfde rivier.
Vanaf nu krijg ik dan ook allen maar etappes met meer hoogteverschil, na morgen naar het schijnt een behoorlijke. Zie hiervoor het schema van de route.
Na 65 km trappen in 3,30 uur was ik aangekomen bij naturcampingplatz Braunsbach. Bij aankomst nog gesloten, dan eerst maar naar het plaatselijke supermarktje, bradwurst halen want vanavond eet ik een broodje " sauerkraut  mit bradwurst".
Heb hier goede WiFi en zal morgen eens alle reacties goed gaan lezen. Fantastisch dat jullie me volgen en geniet van alles reacties, doet het moraal goed.
Dit is een goeie camping voor een rustdag dacht ik zo, goede douche, gratis wifi, in het dorpje een bank, bakker annex supermarktje, en pizza restaurant, en lekker slapen in mijn blokhutje met een 2 persoonsbed.
1 Wasje heb ik gelijk vanmiddag al gedaan morgen maar eens de rest en verder weer hetzelfde als bij de eerste rustdag, stukkie wandelen, fiets nazien, ketting smeren etc etc.
Gruß Gott (zoals ze dat hier zeggen) , Gert

1. Sara:
    19 mei 2015
    Hahaha moet zo lachen om je verhaal over de receptioniste bij het bejaardentehuis! Hopelijk heb je daar geen last van de onweer! Wij hier wel. Rustse!
  2. Inge:
    19 mei 2015
    Vind je wel leuk zeker, langs die rivier met die hele mooie naam....
    Enne....volgens mij is jouw Duits best goed, weet ik uit ervaring...( iets met 'klar' enz...vul zelf maar in.haha...
    Wel heftig dat de klimmetjes er aan gaan komen. Ik zou je graag een steuntje in de rug willen geven, maar ja....Je gaat ook weer een keer omlaag...als je dat maar rustig doet...
    Geniet van je rustdag, met nog een lekker bakje koffie morgen met ? Nussecken ? Of wat anders nu ?
    Die broodjes zagen er zalig uit, zeg !
  3. Elske:
    Hoi Gert,
    Je lijkt net Aart Pluim, met die broodjes. Hij gaat ook iedere ochtend naar de bakker om verse broodjes te halen. Zo ik ook wel willen hoor. Maar ja, dat kan niet.
    Ik heb net je bedje gezien, waar je komende nacht op gaat slapen.
    Slaap lekker en kus van Elske
  4. Herman:
    19 mei 2015
    Over de helft! Knap gedaan! Aan je verhalen te merken ben je in vorm en heb je geen pijntjes. Houden zo! Die Hans Reisma heeft een mooie route samengesteld zeg. En je ziet heel wat rivieren. Zo te zien komen er nog een paar. Geniet van je rustdag, blokhut en omgeving daar.
  5. Mark:
    20 mei 2015
    Leuk om je reis te volgen, Gert
    Zet hem op! vanuit zonnig Zutphen