De kop is er af.

10 mei 2015 - Ottersum, Nederland

10 mei Dag 1 De kop is er af.
Vandaag dus begonnen aan de grote reis, het doel was om aan het eind van de dag aansluiting te krijgen op de route die ik wil volgen naar Italie, dat is de route die Hans Reitsma heeft beschreven in drie prachtige en uitgebreide routeboekjes. Hierin staat de fietsreis beschreven van Amsterdam naar Rome. Ik zal deze volgen tot aan Verona.
Als aanrij route heb ik gekozen voor een route die ik heb aangemaakt met behulp van de routeplanner van de fietsersbond, als uitgangspunt heb ik de "makkelijk doorfietsen" optie genomen.
Nu na 4.30 uur op de fiets en 86 km trappen hier aangekomen (om 14.30uur) op camping Looierheide in Ottersum. De tocht ging via de zuid-oost Veluwe, langs de Posbank om vervolgens de grote rivieren over te steken via Arnhem & Nijmegen, een prachtige fietstocht en helemaal met dit schitterende weer.
Op de camping kreeg ik al gelijk van mijn Zeeuwse buren koffie aangeboden, zij staan hier met hun caravan.
Van dit mooie weer moet je gelijk na aankomst profiteren dus hup gelijk aan de was.
Deze camping ligt nagenoeg aan de route en zodoende kan ik morgen gemakkelijk weer mijn weg vervolgen. Morgen nog een dag in Nederland, ik zak verder de Maas af richting Roermond via de al eerder genoemde route met als geschatte eindpunt camping Ossa Basecamp in St.Odiliënberg, ik schat zo ongeveer dezelfde afstand als vandaag.
Dinsdag ga ik dan Duitsland in.
Ciao GrG

1. Herman:
    10 mei 2015
    Toekomstige moederdagen zullen we tegen elkaar zeggen: .. jaar geleden vertrok Gert op de fiets naar Italië! Wat we daarna bespreken is nu nog in de schoot van de toekomst verborgen, maar het begin is er. Gert, een voorspoedige reis gewenst met goed weer en zonder pech! Veel succes!
  2. Sara:
    10 mei 2015
    Slaap lekker de eerste nacht in je tentje! :)
  3. Herman:
    11 mei 2015
    Alle plaatsen die je vandaag noemt zie ik in mijn Bos-atlas (van 1961; bijzonder jaar). Het was zeker een mooie tocht zo langs de Maas met zomers weer!? Interessant dat we dit kunnen volgen via Kaart! Gute fahrt die nachste tage!
  4. Sanne:
    30 mei 2015